Odwodnienie ul. Włodarzewskiej zostało podzielone na trzy etapy. Pierwszy etap - wprowadzony już do wieloletniej prognozy finansowej - obejmuje odcinek pomiędzy ul. Grójecką i Usypiskową. Został on podzielony na dwie części: od ul. Grójeckiej do ul. Harfowej oraz ud ul. Harfowej do ul. Usypiskowej. Część pierwsza zadania ma rozpocząć się w czerwcu i zakończyć (wraz z odbiorami) w październiku. Druga część ma być realizowana w analogicznym okresie roku 2015. Pozostałe etapy będą mogły być realizowane jeśli znajdą się dodatkowe pieniądze w budżecie Miasta z przeznaczeniem na inwestycje. Dotyczyłyby odcinka pomiędzy ul. Usypiskową i Maszynową (2017r.) oraz ul. Maszynową i Al. Jerozolimskimi (2022 – 2025r.). Zadanie nie obejmuje ulic bocznych. Niemniej jednak odwodnienie ul. Włodarzewskiej będzie dla nich korzystne gdyż część wód opadowych spływa właśnie do niej. W system odwodnienia będzie włączony istniejący kolektor w ul. Harfowej mający swe ujście w Potoku Służewieckim. Koszty poszczególnych etapów szacowane są w granicach 4-5 mln. zł. Rzeczywisty koszt wykonania pokażą dopiero postępowania przetargowe. Odtworzenie drogi w planie Projekt drogowy zakłada odtworzenie stanu istniejącego ul. Włodarzewskiej z lokalnymi elementami przebudowy tak aby efektem końcowym był odcinek drogi wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami i przyjętymi technologiami. Szerokość jezdni pozostanie bez zmian tj. 6m. Ciągi komunikacyjne dla pieszych (chodniki) będą po obu stronach. Pozostaną miejsca parkingowe z możliwością parkowania bocznego. Zakres prac częściowo obejmuje fragmenty terenów działek prywatnych, które zostaną prawnie wydzielone i wycenione przez rzeczoznawcę. Wykonanie ścieżki rowerowej, zlokalizowanej zgodnie z projektem po południowej stronie ul. Włodarzewskiej, ze względu na negatywne głosy mieszkańców może nie być realizowane w tym etapie inwestycji. Infrastruktura drogowa (słupki, chodniki, oświetlenie, przejścia dla pieszych) zostanie Organizacja ruchu Zakłada się, że na okres budowy zawieszona zostanie czasowo linia autobusowa nr 208 (ok. 4-5 miesięcy w danym roku głównie w okresie wakacyjnym). Chyba, że ZTM dopuści ruch autobusu objazdami. Zgodnie z wstępną analizą organizacji budowy oraz powstającego projektu organizacji ruchu budowa będzie prowadzona odcinkami tak aby zapewnić dojazd pojazdów uprzywilejowanych oraz zapewnić dojazd mieszkańcom w pobliże miejsc zamieszkania. Ostatecznie Inwestor wraz z wykonawcą opracują „robocze” plany przejazdów i zabezpieczenia ruchu w obrębie rejonów budowy. Należy liczyć się z utrudnieniami komunikacyjnymi w okresie trwania prac budowlanych.