Reklama

Remont ulic Harfowej, Lirowej, Lutniowej

18/03/2022 03:30

Wielu mieszkańców Ochoty od dawna czeka na remont ulic Harfowej, Lutniowej, Lirowej i ułatwienia, jakie na pewno przyniesie. Wielokrotnie informowaliśmy o związku tych prac z z remontem ulicy Włodarzewskiej.

 Rozstrzygnięte zostało  postępowanie przetargowe na roboty i …, zaczęły się pojawiać przysłowiowe „schody”. – Żeby przystąpić do prac należało podpisać tzw. umowę kolizyjną z innogy  STOEN Operator – właścicielem urządzeń energetycznych. KOLIZJA występuje, gdy aktualna lokalizacja sieci elektroenergetycznej NN i SN (linie kablowe, linie napowietrzne, złącza/węzły kablowe, przyłącza napowietrzne, słupy) lub stacji transformatorowe będące w posiadaniu i w eksploatacji innogy STOEN Operator Sp. z o.o. uniemożliwiają realizację inwestycji Klienta (np. budowa/rozbudowa budynku, zmiana zagospodarowania terenu). W ramach realizacji usunięcia kolizji po stronie Klienta (czytaj inwestora) jest kompleksowa realizacja prac (w tym m.in. opracowanie dokumentacji projektowej, realizacja prac w terenie pod odpłatnym nadzorem innogy STOEN Operator) oraz pokrycie kosztów związanych z usunięciem tej kolizji.

Niestety, zanim doszło do podpisania umowy kolizyjnej z Innogy STOEN Operator upłynęło dużo czasu. Dodatkowo, między innymi,  w związku z wprowadzeniem na Ochocie w ubiegłym roku Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego należało zmienić koncepcję organizacji ruchu w tym ternie.

Obecnie w ramach rozbudowy ul. Harfowej, Lutniowej i Lirowej zostały zrealizowanie wycinki drzew oraz prowadzone są przygotowania do robót instalacyjnych branży sanitarnej.

Inwestycja pn.:  „Przebudowa ulic Harfowej, Lutniowej i Lirowej” obejmuje przebudowę ul. Harfowej od ul. Włodarzewskiej, do ul. Grójeckiej o zmiennej szerokości. Na odcinku od ul. Włodarzewskiej do ul. Lutniowej przekrój zmienny o dwóch pasach ruchu szerokości 3,25 m (jeden z pasów na początkowym odcinku stanowi zatokę autobusową) i dalej o jednym pasie ruchu szerokości 4,5 m (z miejscowym poszerzeniem na łuku). Na całej długości ulicy Harfowej przewidziano kontrapas rowerowy o szerokości 1,5m. Chodniki  będą miały szerokość min. 2 m po obu stronach ul. Harfowej.

Przebudowę ulicy Lutniowej na odcinku od ul. Lirowej do ok 200m za ul. Harfową przewidziano z jezdnią o szerokości 5,5 m o pasach ruchu po 2,75 m oraz chodnikami o szerokości min. 2, m.

Lirowa na odcinku od ul. Lutniowej do ul. Grójeckiej jest zaprojektowana z jezdnią o szerokości 6 m o pasach ruchu po 3 m oraz obustronnymi chodnikami o szerokości od 2 do 2,3 m.

Dodatkowo przewidziane zostało wykonanie nowego odwodnienia oraz oświetlenia ulicznego na wszystkich ww. odcinkach ulic.

W ramach inwestycji planowane jest też urządzenie na nowo trawników z nowymi nasadzeniami.

Przebudowie ulegnie: linia elektroenergetyczna, która zostanie skablowana, a także częściowo linie telekomunikacyjne.  Przez cały czas robót budowlanych zostanie utrzymana możliwość dojazdu do wszystkich posesji usytuowanych w obrębie budowy.

Jak zapowiada wykonawca inwestycja zostanie zakończona zgodnie z planem czyli do końca roku 2022 

Czytaj również:









Zapraszamy na wydarzenia:



 

 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Kinga Kowalska_444 2022-03-18 12:44:47

    Czy mozna prosic o wiecej informacji nt. "Lirowa na odcinku od ul. Lutniowej do ul. Grójeckiej jest zaprojektowana z jezdnią o szerokości 6 m o pasach ruchu po 3 m oraz obustronnymi chodnikami o szerokości od 2 do 2,3 m." A co z organizacja ruchu na Lutniowej na odcinku od Lirowej do Harfowej. Plan zagospodarowania mowi o 2 kierunkach, a Urzad Dzielnicy w odpowiedzi na nasze pismo potwierdzil, ze bedzie to 1 kierunek.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do