Reklama

Weź udział w badaniach. Można wygrać bon wartości 100 zł

Trwająca od kilku miesięcy pandemia wpłynęła na zmianę zachowań zakupowych Polaków. Ograniczenia związane z korzystaniem ze sklepów stacjonarnych oraz potencjalna możliwość zarażenia spowodowały, że coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy w sklepach internetowych. Jak wynika z badania „Omnicommerce. Kupuję wygodnie”, które agencja badawcza Mobile Institute przygotowała na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, wpływ pandemii na zwyczaje zakupowe Polaków widać szczególnie wyraźnie, jeżeli chodzi o wzrost zainteresowania zakupami online. Patrząc na liczbę osób, które zadeklarowały, że robią zakupy w Internecie, jest ona wyraźnie wyższa niż przed rokiem. Odsetek Polaków, którzy zdeklarowali, że robią zakupy w Internecie wyniósł w 2020 roku 72%, co jest wzrostem o +15p.p. w stosunku do czerwca roku poprzedniego. Dane w raporcie pokazują też, że konsumenci faktycznie deklarują, że zmienili swoje nawyki zakupowe w związku z zagrożeniem zarażenia koronawirusem. Już co 4. internauta wskazuje, że częściej kupuje w sieci ze względu na trwającą pandemię.

Większe zainteresowanie zakupami online spowodowało, że Polacy znacznie ograniczyli zakupy offline. Zakupy stacjonarne zdecydowało się robić rzadziej 38% Polaków. Zdecydowanie najczęściej są to osoby starsze, w wieku powyżej 54 lat (70%). Polacy dodatkowo deklarują, że wybór kanału e-commerce najczęściej wiąże się z większym bezpieczeństwem zakupów w związku z pandemią. Co w takim razie od początku pandemii Polacy kupowali najchętniej online? Okazuje się, że największą popularność zyskały e-zakupy elektroniki i sprzętu sportowego. Co ciekawe, zakup elektroniki był najczęściej bezpośrednio związany z koniecznością zakupu sprzętów koniecznych do pracy i edukacji zdalnej. Rosnąca popularność rynku e-commerce na świecie oraz w Polsce wskazuje, że Polacy będą kupować online coraz częściej i więcej, i to w różnych kategoriach. Rosnąca popularność rynku e-commerce na świecie i w Polsce, do której przyczynia się w dużym stopniu pandemia, wskazuje, że Polacy coraz częściej będą kupować online, a ich e-koszyk zakupowy będzie się zwiększał i wzbogacał o coraz więcej produktów z różnych kategorii zakupowych.

Obecnie prowadzone jest badanie potrzeb mieszkańców Dzielnicy Ochota w czasie trwania pandemii. Zachęcamy do wypełnienia ankiety i podzielenia się swoją opinią. Będziemy wdzięczni za wzięcie udziału w badaniu poprzez wypełnienie formularza: https://opinie.mobi/token/OCHOTA7

Na końcu znajduje się pytanie konkursowe. 10 najciekawszych zostanie nagrodzonych. Do wygrania bony Sodexo o wartości 100 zł i ciekawe gadżety.

Czytaj również:

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do