Trwająca od kilku miesięcy pandemia wpłynęła na zmianę zachowań zakupowych Polaków. Ograniczenia związane z korzystaniem ze sklepów stacjonarnych oraz potencjalna możliwość zarażenia spowodowały, że coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy w sklepach internetowych. Jak wynika z badania „Omnicommerce. Kupuję wygodnie”, które agencja badawcza Mobile Institute przygotowała na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, wpływ pandemii na zwyczaje zakupowe Polaków widać szczególnie wyraźnie, jeżeli chodzi o wzrost zainteresowania zakupami online. Patrząc na liczbę osób, które zadeklarowały, że robią zakupy w Internecie, jest ona wyraźnie wyższa niż przed rokiem. Odsetek Polaków, którzy zdeklarowali, że robią zakupy w Internecie wyniósł w 2020 roku 72%, co jest wzrostem o +15p.p. w stosunku do czerwca roku poprzedniego. Dane w raporcie pokazują też, że konsumenci faktycznie deklarują, że zmienili swoje nawyki zakupowe w związku z zagrożeniem zarażenia koronawirusem. Już co 4. internauta wskazuje, że częściej kupuje w sieci ze względu na trwającą pandemię. [middle1] Większe zainteresowanie zakupami online spowodowało, że Polacy znacznie ograniczyli zakupy offline. Zakupy stacjonarne zdecydowało się robić rzadziej 38% Polaków. Zdecydowanie najczęściej są to osoby starsze, w wieku powyżej 54 lat (70%). Polacy dodatkowo deklarują, że wybór kanału e-commerce najczęściej wiąże się z większym bezpieczeństwem zakupów w związku z pandemią. Co w takim razie od początku pandemii Polacy kupowali najchętniej online? Okazuje się, że największą popularność zyskały e-zakupy elektroniki i sprzętu sportowego. Co ciekawe, zakup elektroniki był najczęściej bezpośrednio związany z koniecznością zakupu sprzętów koniecznych do pracy i edukacji zdalnej. Rosnąca popularność rynku e-commerce na świecie oraz w Polsce wskazuje, że Polacy będą kupować online coraz częściej i więcej, i to w różnych kategoriach. Rosnąca popularność rynku e-commerce na świecie i w Polsce, do której przyczynia się w dużym stopniu pandemia, wskazuje, że Polacy coraz częściej będą kupować online, a ich e-koszyk zakupowy będzie się zwiększał i wzbogacał o coraz więcej produktów z różnych kategorii zakupowych. Obecnie prowadzone jest badanie potrzeb mieszkańców Dzielnicy Ochota w czasie trwania pandemii. Zachęcamy do wypełnienia ankiety i podzielenia się swoją opinią. Będziemy wdzięczni za wzięcie udziału w badaniu poprzez wypełnienie formularza: https://opinie.mobi/token/OCHOTA7 Na końcu znajduje się pytanie konkursowe. 10 najciekawszych zostanie nagrodzonych. Do wygrania bony Sodexo o wartości 100 zł i ciekawe gadżety. Czytaj również: Zobacz także: Płatne parkowanie na Ochocie - pora na konsultacje Zobacz także: Pirat potrącił rowerzystę- poszukiwani świadkowie Zobacz także: Przeprosiny dla Pani Zastępcy Burmistrza Marii Środoń.