Reklama

Zwężenie Grójeckiej bez pośpiechu

15/02/2022 03:07

Zwężenie Grójeckiej jest jednym z tematów wzbudzających dużo dyskusji i kontrowersji wśród mieszkańców Ochoty. Zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy zwężenia mają swoje argumenty i ciężko ich przekonać. Potwierdzają to badania przeprowadzone w dniach 03-13.12.2021 przez pracownię ABRA SESTA metodą wywiadu kwestionariuszowego bezpośredniego z użyciem tabletu na próbie 502. mieszkańców Ochoty.

Sprawa budzi duże kontrowersje. Wystarczy poczytać dyskusję pod publikacjami na ten temat, aby przekonać się, że obie strony sporu okopały się na swoich pozycjach. Muszę się przyznać, że na postawione pytanie miałbym kłopot odpowiedzieć. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem wszelkich działań utrudniających życie kierowcom zarówno w sferze samego przemieszczania się, jak i parkowania. Dlatego hasło zwężenia Grójeckiej traktuję, jako idące w kierunku ideologicznego, nieprzemyślanego i budzącego sprzeciw pomysłu Zarządu Dróg Miejskich, który od kilku lat bierze stronę aktywistów miejskich.

Z drugiej strony należy zauważyć fakt zmniejszania się ruchu na tej centralnej ulicy Ochoty. Dodatkowo obserwując prace nad planem zagospodarowania przestrzennego okolic placu Zawiszy, jak i ostatnie decyzje Prezydenta dotyczące zabudowy "serka" przy placu, nie trudno zorientować się, w którą stronę zmierzamy. Otóż jest przesadzone, że ulica Grójecka stanie się ulicą lokalną. Wyraźnie na planach zwycięża koncepcja zaślepienia jej w okolicach placu Zawiszy i skierowanie ruchu kołowego do Alej Jerozolimskich.

Pomijając kwestie intensywności zabudowy działki przy placu Zawiszy, która jest sporna i została zaskarżona przez wiele stowarzyszeń i wspólnot na tym terenie to widać, że koncepcja zaślepienia Grójeckiej jest dominująca i znajduje się również w koncepcji miejscowego planu zagospodarowania.

Dlaczego o tym piszę? Ponieważ zwężenie ulicy Grójeckiej jest dobrym pomysłem, ale wtedy, kiedy będzie efektem przebudowy placu Zawiszy oraz wybudowaniem drugiej nitki Alej Jerozolimskich na odcinku placu Zawiszy i Dworca Zachodniego. Wykonanie zwężenia wcześniej jest generowaniem korków, a co za tym idzie spalin i zagrożeń związanych z bezpieczeństwem ruchu. W interesie mieszkańców Ochoty jest wyprowadzenie ruchu z tej ulicy, a nie jego blokowanie. Wydaje mi się, że takie spojrzenie na ten problem może pogodzić obie spierające się strony.    

 

Czytaj również:







 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    jerzy_2005@vp.pl 2022-02-15 19:06:09

    Dlaczego mnie nie dopuszczono do tego tabletu? Widząc tą wizualizację to ja zamawiam jedno oczko wodne lub jakiś taki basen lub staw z rybami. Piękna i równa zieleń -nawet na ścianie drapacza chmur, więc jak tutaj nie głosować na tak mając dziurawe kieszenie , brak środków na remonty dziurawych ulic , byle jaką i drogą komunikację zbiorową i prezydenta który lata po świecie a mieszkańców ma w ... . Marzenia bankruta ale grunt , że zgodne z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Abyśmy zdrowi tylko byli , bo jak widać co niektórzy aż pieją będąc chorym na złudne ambicje.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do