Kontraruch rowerowy według ZDM-u

03/12/2018 19:59
ulice, Kontraruch rowerowy według - zdjęcie, fotografia
  • Fotka nr 0 z 2
  • Fotka nr 1 z 2

Otrzymałem w końcu odpowiedź od Zarządu Dróg Miejskich w sprawie petycji o kontr ruch rowerowy na Rakowcu. Przypominam, ze petycję podpisało blisko 800 Mieszkańców Rakowca. To, co przeczytałem w petycji już chyba ostatecznie przeświadcza mnie o tym, że ZDM ma swoją filozofię, jeśli chodzi o podejmowanie działań w naszym mieście i jest to filozofia tylko Zarządowi znana. 

W odpowiedzi czytamy m.in. ze cała sprawa to wynik realizacji wygranego projektu budżetu partycypacyjnego i sprowadza się do wprowadzenia dwukierunkowego ruchu rowerowego wraz z niezbędnym oznakowaniem i ma to marginalny wpływ na funkcjonowanie osiedla. Szkoda tylko ze ZDM nie dopisał faktu autointerpretacji projektu gdyż wymalowanie fragmentów pasów rowerowych czy ustawienie wysepek dla rowerzystów nie znalazło się w wygranym projekcie budżetu a było swojego rodzaju "samowolką" ZDM-u. 

W petycji, jako bardzo ważny argument przedstawiłem bezpieczeństwo rowerzystów mijających się z autami na wąskich uliczkach osiedla. Zaznaczyłem ze uliczki są po prostu za ciasne. W zamian wypisano same gołe cyfry dotyczące szerokości ulicy czy szerokości roweru.  Oczywiście specjaliści z ZDM-u mają odpowiedź na wszystko. W tym przypadku wyliczyli uwaga....szacunkowo na podstawie liczby Mieszkańców, że liczba podróży rowerem na całym osiedlu w godzinie szczytu nie przekracza 40, co oznacza 1 rower, co 1,5 minuty. Zatem sytuacja, w której dochodzi do mijania się roweru i samochodu występuje sporadycznie...lol i w ogóle, że wprowadzone zmiany nie stanowią zagrożenia ruchu drogowego. Muszę poznać klucz do takich wyliczeń..

Skoro w godzinie szczytu rzekomo przejeżdża tędy 40 rowerzystów to ilu podróżuje poza godzinami szczytu??!! Dla kogo w takim razie wymalowano to bezsensowne rozwiązanie za ponad 70 tys. złotych?! Przeciw likwidacji kontr ruchu postawiono argument gospodarności wydatkowania środków publicznych. A ja się pytam czy gospodarnie jest wydawać ponad 70 tys. na samym Rakowcu Płd. dla dosłownie  kilku osób korzystających z tego rozwiązania dziennie?!

Wyliczenia dotyczą także ułatwienia poruszania się rowerem dla Mieszkańców osiedla. Napisano, że  droga przejazdu rowerem skróciła się o ok 250 m i skróciła o 1,5 minuty...Czy wychodzimy na rower by zaoszczędzić 1, 5 minuty...?!

Na koniec napisano swojego rodzaju przykazanie rowerowego lobby. Czytam takie coś, cytuję:

"Przy dobrze rozwiązań na rzecz ruchu rowerowego należy dążyć do stosowania najbardziej adekwatnych form organizacji ruchu. W tym przypadku optymalną  formą jest dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerów po jezdni, BEZ DODATKOWEGO OZNAKOWANIA "

Czym w takim razie są wysepki i czerwone fragmenty kontr pasów, jeśli nie dodatkowym oznakowaniem?!

Można by tego wszystkiego uniknąć pytając  o zdanie mieszkańców poza budżetem partycypacyjnym, który jak wiemy ma wiele uchybień i niedociągnięć. 

Wystarczyło po prostu zamontować pionowe znaki drogowe dopuszczające ruch rowerów pod prąd tak jak było to w projekcie. 

Na zakończenie przytoczę wypowiedź Pana Mikołaja Pieńkosa ze spotkania, jakie w tej sprawie z Nim odbyłem. Przyznał On wtedy, że to rozwiązanie ma zakres głównie lokalny i jest skierowane do okolicznych Mieszkańców. To wszystko powiedział po tym, gdy wręczyłem Mu naszą petycję i powiedziałem w imieniu naszej lokalnej społeczności ze bardzo za to dziękujemy, nie potrzebujemy tego i damy sobie radę bez takich rozwiązań.

Po takich zagraniach idealnie widać jak bardzo Zarząd Dróg Miejskich liczy się ze zdaniem Mieszkańców. Pytanie jest jednak takie: czy to My jesteśmy dla ZDM czy to urzędnicy są dla Nas?

Sprawy oczywiście tak nie zostawię i będę dalej dążył do rozwiązania problemu zgodnie z wolą Mieszkańców osiedla. 

 

Kontraruch rowerowy według ZDM-u komentarze opinie

  • gość 2018-12-04 09:32:49

    proponuję do przyszłorocznego budżetu zgłosić projekt likwidacji kontraruchu. budżet jest mieszkańców a nie urzedników i najwyższa pora to zmienić.

  • Gość - niezalogowany 2018-12-04 10:15:18

    Panie Król,zdaje się że tylko Panu nie pasuje . Jakie ma Pan wykształcenie , tak na marginesie pytam.

  • gość 2018-12-04 15:36:32

    Bardzo dobrze że jest ktoś kto zajmuję się tym tematem. Popieram to co Pan robi, ale obawiam się że będzie bardzo trudno zmienić decyzję ZDMu. Na pewno będą wyznaczane kolejne kontrpasy rowerowe. Czy można coś zrobić z tym szaleństwem?

  • Gość - niezalogowany 2018-12-04 20:28:58

    My dokładnie to samo przerobiliśmy na Mokotowie na ul. J. Dąbrowskiego, dokładnie rok temu, petycka z podpisami i te same odpowiedzi od ZDMu i p. Pieńkosa. Niestety nie da się tego kontra ruchu zlikwidować. Mimo protestu i pism do wszystkich świętych. W budżecie partycypacyjnym projekt likwidacji kontraruchu nie zostanie dopuszczony do głodowania, bo to by była niegospodarność, ursynów, z Dereniową już próbował. Ogólnie ZDM ma mieszkańców w d..., a ich polityka to Warszawa tylko dla rowerów.

  • Gość - niezalogowany 2018-12-04 20:45:31

    Wspaniale,już Ochocianie działają.Po co komu samochody, autobusem czy rowerem to nie łaska ? Jak dobrze ze Ochocianie wygrali. Ależ piękny jest świat bez OWS u u władzy.Nawet komentarze tutaj Ochocianie przywrócili.kocham Was.

  • Gość - niezalogowany 2018-12-04 20:46:09

    Wspaniale,już Ochocianie działają.Po co komu samochody, autobusem czy rowerem to nie łaska ? Jak dobrze ze Ochocianie wygrali. Ależ piękny jest świat bez OWS u u władzy.Nawet komentarze tutaj Ochocianie przywrócili.kocham Was.

  • Bartosz Jasik - niezalogowany 2018-12-04 22:21:32

    Popieram w całej rozciągłości. Trzeba zrobić wszystko żeby wprowadzane rozwiązania miały ręce i nogi, a przede wszystkim żeby były konsultowane z mieszkańcami przed wprowadzeniem w życie.

  • gość 2018-12-05 06:45:53

    to że komentarze sie pojawiły to nie zasługa ochocian tylko Wysockiego którego wyborcy wylali z wielkimm hukiem. liczy że internauci będą walili w obecny zarząd dzielnicy jak w bęben.

  • gość 2018-12-05 07:03:52

    Przecież te pasy na Rakowcu pojawiły się na wiosnę. Panie Król gdzie PAN wtedy był? Wtedy rządził dzielnicą Pański kolega partyjny-Wysocki.Proszę napisać co on zrobił w tej sprawie. Słusznie ktoś napisał , wygrali Ochocianie i od razu widać poprawę . Samochody mogą spokojnie parkować 10 km od brzegów miasta.Tramwaj , metro i rowery miejskie to podstawa ekologii. Panie Król kim Pan jest z zawodu ?

  • gość 2018-12-05 18:27:55

    P.C Król jest po prostu "złotówą" i w/g CEIDG ma 3 licencje na taksówkę osobową.

  • Gość - niezalogowany 2018-12-07 17:51:16

    Jako mieszkaniec Rakowca dojeżdżający do pracy w Mordorze rowerem od wczesnej wiosny do późnej jesieni, jestem za likwidacją wszelkich kontrpasów rowerowych na ulicach osiedla. To poroniony pomysł i pieniądze wyrzucone w błoto. Rowerzystom wystarczy praktyczna znajomość zasad Kodeksu Drogowego i ścieżki rowerowe wzdłuż głównych ulic dzielnicy. Obserwuję, iż połowa jak nie więcej z nich nie ma pojęcia jak poruszać się po ulicach, a kontrpas to prosta droga do wypadku ze skutkiem śmiertelnym lub trwałym kalectwem. Nie takie absurdy drogowe udało się likwidować i nowa władza może tu się wykazać w tej kwestii.

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez iochota.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"