Z chwilą pojawienia się informacji o budowie parkingu pod Szkołą Podstawową nr 97 ruszyła lawina pytań i wątpliwości z różnych zagadnień i etapów tej ewentualnej inwestycji. Wśród pytań, które wpłynęły od mieszkańców były również te związane z szeroko pojętą komunikacją wokół boiska. Jedno z tych pytań znalazło się w mojej interpelacji i jako jedno z niewielu uzyskało odpowiedź. I tak jak się spodziewaliśmy, zbyt wielu ruchów zlecający nie miał. Ewentualne możliwości to wjazd/wyjazd od ulicy Niemcewicza oraz wjazd od ulicy Niemcewicza i wyjazd od ulicy Spiskiej. [middle1] Jako najbardziej prawdopodobne i zawarte w zamówionej koncepcji zostało wskazane rozwiązanie drugie. Mieszkańcy są bardzo zaniepokojeni, gdyż podziemny parking będzie generował dodatkowe, duże natężenie ruchu. Dla zakorkowanej prawie o każdej porze dnia ulicy Niemcewicza ściągnięcie dodatkowego ruchu może być dramatyczne w skutkach. Z kolei wąska, ruchliwa ulica Spiska, która jest pierwszym prawoskrętem dla pojazdów zawracających z ulicy Grójeckiej, Raszyńskiej, Filtrowej, Tarczyńskiej w stronę Al. Jerozolimskich, ( chcących uniknąć korków na Placu Zawiszy) z poprowadzonym kontraruchem rowerowym według naszej oceny zupełnie się do tego nie nadaje. Kolejną bardzo ważną kwestią, która jest poruszana w związku z planowanym wjazdem i wyjazdem to utrata naziemnych miejsc postojowych wzdłuż ogrodzenia szkoły. Z jednej strony od ulicy Niemcewicza z drugiej od Spiskiej. W przypadku braku zainteresowania mieszkańców i zbyt wysokich opłat strata każdego miejsca w ramach posiadanego abonamentu mieszkańca będzie stratą dramatyczną w skutkach. Następną kwestią poddawaną w dyskusji, nie tylko przez mieszkańców, ale także przez rodziców uczniów tej szkoły jest bardzo duża dodatkowa ilość spalin.( większe korki, ciągły wjazd i wyjazd, zwiększony, dynamiczny ruch). Dodatkowe spaliny i opary unosząc się z każdej strony boiska będą miały ogromny wpływ na zdrowie a być może i życie mieszkańców i uczniów korzystających z boiska podczas zajęć WF i świetlicowych. Według oceny mieszkańców i rodziców są to działania, które tylko pozornie mogą rozwiązać problem parkowania. Nie jest żadną tajemnicą, że najbardziej pożądanym i wyczekiwanym pierwszym krokiem do poprawy sytuacji i jakości życia mieszkańców tej części Ochoty, ale też całego mnóstwa przyjezdnych kierowców jest wyprostowanie Al. Jerozolimskich. I być może budowa parkingu podziemnego właśnie pod tą nitką. W połowie kwietnia mają odbyć się konsultacje i mamy nadzieję, że właśnie wtedy większość pytań znajdzie swą odpowiedź.