Reklama

petycja przeciw zwężeniu Grójeckiej

03/02/2019 11:52

Radni Ochockiej Wspólnoty Samorządowej w związku z planowanym zwężeniem Grójeckiej skierowali do Zarządu Dróg Miejskich pytania. Publikujemy pełna wersję tego dokumentu.

Pan Łukasz Puchalski
Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich

 

ZAPYTANIE

W odpowiedzi na pismo z dnia 17 grudnia 2018 roku skierowane do Pana Konrada Grodzkiego za pośrednictwem platformy epuap (sygnatura ZDM-DKS.5243.2.2018.MPI) (2MPI), podpisane przez Pana Wojciecha Partyka, poprosimy o udzielenie kolejnych wyjaśnień dotyczących planowanego zwężenia ulicy Grójeckiej. W piśmie tym powołujecie się Państwo na analizy ruchu oparte na Warszawskim Modelu Ruchu wskazując, iż natężenie ruchu na skrzyżowaniach z ul. Daleką oraz w okolicy ul. Wawelskiej/ Kopińskiej wynosi od 650 do 1350 pojazdów na godzinę szczytu. Wyższa wartość tj.1350 pojazdów na godzinę szczytu jest wartością przybliżoną do wyników badań przeprowadzonych w 2017 roku w punkcie nr 3317 (ul. Żwirki i Wigury). Wyniki przedstawione przy ulicy Żwirki i Wigury oscylują w okolicy 1500- 1800 aut na godzinę. Ul Żwirki i Wigury składa się z dwóch dwupasmowych jezdni. Ulica ta w godzinach szczytu jest ulicą permanentnie zakorkowaną. W związku z powyższym, w jaki sposób ZDM planuje uniknąć takiego zakorkowania ulicy Grójeckiej jakie ma w tym momencie miejsce przy ul. Żwirki i Wigury zważywszy, że natężenie ruchu na obu ulicach jest podobne? 

Czy planowane modele będą przewidywały sytuacje zablokowanego ruchu poprzecznego w stosunku do ulicy Grójeckiej? W szczególności dotyczy to sytuacji, w której zablokowane są skrzyżowania z ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 roku oraz ulicą Wawelską. Z obserwacji ruchu, wynika że w przypadku zdarzeń po zachodniej stronie ulicy Grójeckiej, w szczególności w okolicach Ronda Zesłańców Syberyjskich, al. Prymasa Tysiąclecia a nawet w okolicach trasy S8 za węzłem Powązkowska, ruch na Ochocie jest sparaliżowany, w tym również ruch na ulicy Grójeckiej. W styczniu 2019 roku takie sytuacje zdarzyły się dzień po dniu (poniedziałek 14 stycznia i we wtorek 15 stycznia - w obu przypadkach jezdnia ul Grójeckiej była zablokowana na wszystkich trzech pasach ponad 3 godziny). W jaki sposób ZDM planuje uniknąć sytuacji paraliżu ulicy Grójeckiej po zwężeniu jezdni w takich przypadkach?

Powyższe pytanie łączy się z planowaną budową trasy tramwajowej do Wilanowa. Przebudowie ulegnie skrzyżowanie ulicy Grójeckiej z Bitwy Warszawskiej oraz Banacha. Przedsmak utrudnień związanych z inwestycją przy skrzyżowaniu Banacha/Bitwy mieliśmy w trakcie robót budowlanych polegających na instalacji sygnalizacji świetlnej dla rowerzystów. Wtedy, sygnalizacja świetlna przy skrzyżowaniu ul Grójeckiej z Bitwy Warszawskiej/Banacha była bardzo często wyłączana, doprowadzało to do paraliżu ulicy Grójeckiej na odcinku Banacha - Wawelska. Czy ZDM przy planowanym zwężeniu ulicy Grójeckiej bierze pod uwagę przebudowę skrzyżowania Banacha/Bitwy w związku z budową linii tramwajowej? 

W uzupełnieniu na powyższe pytanie - roboty budowlane polegające na budowie sygnalizacji świetlej na skrzyżowaniu Grójeckiej z Bitwy/Banacha i namalowaniu linii dla rowerzystów kosztowały ok 700.000 zł (z informacji o wygranych przetargach). Czy i w jaki sposób wybudowana w 2018 roku infrastruktura zostanie zachowana podczas inwestycji Tramwajów Warszawskich? 

Ochota pełni rolę dzielnicy tranzytowej, przez którą przeprowadzony jest ruch wschód/zachód. W piśmie z dnia 18 grudnia 2018 roku ZDM przytacza "Ulica ta pierwotnie stanowiła trakt prowadzący z Warszawy w kierunku Katowic i Krakowa".Po otwarciu trasy S8 przez Ochotę przechodzi ruch ze wschodu na zachód (obrazowo - Marynarska/ Żwirki i Wigury/Banacha/Bitwy Warszawskiej/ Al. Prymasa Tysiąclecia oraz Trasa Łazienkowska/Wawelska/Al Jerozolimskie). Widać to wyraźnie przy sąsiadujących do ul. Grójeckiej mniejszych, rzeczywiście lokalnych ulicach takich jak Pruszkowska, Racławicka czy Pawińskiego. 
Od wspomnianej roli traktu wyprowadzającego ruch z Warszawy w kierunku południowym minęło parę lat. W tej chwili ulicą Grójecką kierują się osoby, których głównym celem jest ominięcie zakorkowanych Alej Jerozolimskich na odcinku Pl. Zawiszy - Rondo Zesłańców Syberyjskich. Czy ZDM jest świadomy roli w jakiej występuje dzielnica Ochota? 

Czy fakt zwężenia jedynej, równoległej do Alej Jerozolimskich ulicy Grójeckiej nie wpłynie negatywnie na ruch w każdej części Ochoty? Czy planowane badania ruchu będą przewidywały sytuacje kryzysowe jakie mają notorycznie miejsce w ciągu Bitwy Warszawskiej/Rondo Zesłańców Syberyjskich/ Al Prymasa Tysiąclecia?

Przebudowie, mającej na celu poprawienie bezpieczeństwa, ma ulec skrzyżowanie ulicy Grójeckiej z ulicą Kopińską. Pojawiają się informacje o wydzielonych pasach do skrętu w lewo. Czy w związku z przebudową/zwężeniem ulicy Grójeckiej jedynym pasem dopuszczającym ruch na wprost będzie pas prawy, który będzie również przeznaczony do skrętu w prawo? 

Kiedy w końcu ZDM poinformuje Mieszkańców o zakładanej , drastycznej likwidacji miejsc parkingowych związanych z przebudową ulicy Grójeckiej? (zmiana parkowania z prostopadłego na równoległe). Występując w imieniu Mieszkańców naszej Dzielnicy zwracamy się z prośbą o udzielenie jak najbardziej szczegółowych odpowiedzi na wyżej zadane pytania . Takie informacje zwrotne pomogą nam rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące planowanych zmian przebudowy ulicy Grójeckiej.

Z wyrazami szacunku
Barbara Laszczkowska, Dorota Stegienka, Krzysztof Kruk, Cezary Król

Trwa akcja zbierania podpisów pod petycją do prezydenta Warszawy. Można podpisywać ją w Internecie.

Podpisz petycje tutaj

Oczywiście podpisy są zbierane również tradycyjną metodą. Apelujemy do mieszkańców, aby drukować z nasze strony formularze i zbierać wśród znajomych i sąsiadów.

Pobierz formularz do zbierania podpisów

Zebrane podpisy należy przekazywać: pani Dorocie Stegience (tel. 795 533 505); Barbarze Laszczkowskiej (tel. 501016 132); Cezaremu Królowi ( tel. 602 619 238) oraz Grzegorzowi Wysockiemu (tel. 505 132 580).  

Nie dla zwężenia Grójeckiej!

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do