Tramwaj do dworca Warszawa Zachodnia [middle1] Trasa wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. będzie miała ponad półtora kilometra długości. Jedna trzecia znajdzie się w tunelu – to pierwsza podziemna trasa tramwajowa w stolicy. Aż 900 metrów torów będzie „zielonych”. Pokryte zostaną rozchodnikiem. Czas przejazdu z Grójeckiej do Dworca Zachodniego wyniesie zaledwie 5 minut, a z Metra Politechnika – kwadrans. Według szacunków z nowej trasy będzie korzystało ponad milion pasażerów rocznie. Umowa na budowę została podpisana w lutym 2024 roku. Inwestycja będzie gotowa w 2026 roku. Jej wartość wynosi 363 mln zł brutto. Więcej informacji o nowej trasie tramwajowej na stronie poświęconej całej inwestycji. Tunel nowej trasy będzie przebiegał pod parkiem Pięciu Sióstr. Wykonawca urządza tu już plac i zaplecze budowy. Konieczne było zamknięcie niektórych alejek. Przebudowa sieci ciepłowniczej W pierwszej kolejności budowniczowie przebudują sieć ciepłowniczą przecinającą ulicę Bitwy Warszawskiej 1920 r. Prace zaplanowano na dwa weekendy: od piątku, 7 czerwca, od godziny 20:00 do poniedziałku, 10 czerwca, do godziny 5:00 oraz od piątku, 14 czerwca, do poniedziałku, 16 czerwca – w takich samych godzinach. W tym czasie obie jezdnie Bitwy Warszawskiej 1920 r. przy Parku Pięciu Sióstr będą zwężone do jednego pasa w każdym kierunku. W pierwszy z weekendów kierowcy pojadą pasami bliżej chodników, w drugi – bliżej środka ulic. W alei Prymasa Tysiąclecia – na jezdni w stronę ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. – zamknięty będzie jeden z pasów na wprost. Kierowcy pojadą: dwoma pasami w lewo, dwoma prosto i dwoma w prawo. Na jezdni ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. w kierunku Alej Jerozolimskich, za zwężonym odcinkiem, będzie nadal obowiązywała organizacja ruchu na potrzeby remontu wiaduktów kolejowych. Jest tu po jednym pasie do skrętu w lewo lub prawo oraz trzy do jazdy prosto, w tym buspas. Podczas robót zamknięty będzie chodnik i droga dla rowerów po stronie parku. Piesi przejdą istniejącym chodnikiem po drugiej stronie ulicy. Rowerzyści raz pojadą objazdem przez parking, raz – istniejącą drogą dla rowerów. Czytaj również: Zobacz także: Akademia Młodych Dzików Ochota Mistrzem Polski Zobacz także: Walne Zgromadzenie WSM Ochota - totalny brak zaufania do władz spółdzielni Zobacz także: Pub Lolek zaprasza do kina pod chmurką Zobacz także: Kino w Parku Szczęśliwickim Zobacz także: Ochocki Plener Teatralny Zobacz także: Grunty WSM Ochota to zamki na piasku Zobacz także: Lirowa - ostatni podpis ustępującego Zarządu Dzielnicy Zobacz także: Dzień Dziecka na Rakowcu Zobacz także: Nie każdy policjant to policjant Zobacz także: Piotr Krasnodębski nowym Burmistrzem Ochoty. Jest również nowy Zarząd Zobacz także: Sylwia Mróz nową Przewodniczącą Rady Dzielnicy Ochota Zobacz także: Garażówka we Włochach Zobacz także: Budynek przy ulicy Adolfa Pawińskiego 2 ogacony Zobacz także: Sadzimy z Ochotą - finał akcji Zobacz także: Miejsca przyjazne Seniorom