Reklama

Tramwaj na Dworzec Zachodni – ruszają pierwsze prace

Rozpoczyna się budowa kolejnego odcinka trasy m do dworca Warszawa Zachodnia. Na początku tygodnia wykonawca zaczął organizować plac budowy na Ochocie. W dwa najbliższe weekendy, czyli 7-9 i 14-16 czerwca, zwęzi obie jezdnie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r.

Tramwaj do dworca Warszawa Zachodnia

Trasa wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. będzie miała ponad półtora kilometra długości. Jedna trzecia znajdzie się w tunelu – to pierwsza podziemna trasa tramwajowa w stolicy. Aż 900 metrów torów będzie „zielonych”. Pokryte zostaną rozchodnikiem. Czas przejazdu z Grójeckiej do Dworca Zachodniego wyniesie zaledwie 5 minut, a z Metra Politechnika – kwadrans. Według szacunków z nowej trasy będzie korzystało ponad milion pasażerów rocznie.

Umowa na budowę została podpisana w lutym 2024 roku. Inwestycja będzie gotowa w 2026 roku. Jej wartość wynosi 363 mln zł brutto. Więcej informacji o nowej trasie tramwajowej na stronie poświęconej całej inwestycji.

Tunel nowej trasy będzie przebiegał pod parkiem Pięciu Sióstr. Wykonawca urządza tu już plac i zaplecze budowy. Konieczne było zamknięcie niektórych alejek.

Przebudowa sieci ciepłowniczej

W pierwszej kolejności budowniczowie przebudują sieć ciepłowniczą przecinającą ulicę Bitwy Warszawskiej 1920 r. Prace zaplanowano na dwa weekendy: od piątku, 7 czerwca, od godziny 20:00 do poniedziałku, 10 czerwca, do godziny 5:00 oraz od piątku, 14 czerwca, do poniedziałku, 16 czerwca – w takich samych godzinach.

W tym czasie obie jezdnie Bitwy Warszawskiej 1920 r. przy Parku Pięciu Sióstr będą zwężone do jednego pasa w każdym kierunku. W pierwszy z weekendów kierowcy pojadą pasami bliżej chodników, w drugi – bliżej środka ulic.

W alei Prymasa Tysiąclecia – na jezdni w stronę ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. – zamknięty będzie jeden z pasów na wprost. Kierowcy pojadą: dwoma pasami w lewo, dwoma prosto i dwoma w prawo.

Na jezdni ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. w kierunku Alej Jerozolimskich, za zwężonym odcinkiem, będzie nadal obowiązywała organizacja ruchu na potrzeby remontu wiaduktów kolejowych. Jest tu po jednym pasie do skrętu w lewo lub prawo oraz trzy do jazdy prosto, w tym buspas.

Podczas robót zamknięty będzie chodnik i droga dla rowerów po stronie parku. Piesi przejdą istniejącym chodnikiem po drugiej stronie ulicy. Rowerzyści raz pojadą objazdem przez parking, raz – istniejącą drogą dla rowerów.

Czytaj również:















 

Źródło: Tramwaje Warszawskie Aktualizacja: 10/06/2024 06:35
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do