Jak to jest z czystością w altanach śmietnikowych przy budynkach Wspólnot Mieszkaniowych? Różnie z tym bywa. Najwięcej problemów występuje w sytuacjach, kiedy z jednej altany śmietnikowej korzysta kilka Wspólnot Mieszkaniowych, a takich sytuacji jest niemało ( na Ochocie jest ich ponad trzydzieści). Powstają wtedy problemy, która wspólnota odpowiada za altanę, za jej sprzątanie, utrzymanie w należytym porządku. Mechanizm okresowej odpowiedzialności ( raz jedna wspólnota, następnie kolejna) za utrzymanie czystości w altanach przez poszczególne Wspólnoty Mieszkaniowe nie zawsze się sprawdza. To jest takie trochę „odbijanie piłeczki” i trudno w takiej sytuacji o bardziej konsekwentne działania. [middle1] Zakład Gospodarowania Nieruchomościami Ochota jako jeden ze współwłaścicieli w nieruchomościach wspólnych wystąpił do Zarządców nieruchomości z wnioskiem o przygotowanie i poddanie pod głosowanie właścicieli stosownej Uchwały wraz z przyjęciem zaproponowanego porozumienia w zakresie korzystania z altan śmietnikowych. ZGN wspiera tę inicjatywę i w razie potrzeby pomoże w realizacji tego przedsięwzięcia. W proponowanych Porozumieniach pomiędzy Wspólnotami w sprawie wspólnego korzystania z altany śmietnikowej pod względem utrzymania należytego stanu technicznego oraz czystości i rozliczania kosztów wywozu nieczystości (i w już obowiązujących) znalazły się m. in. zapisy, że wszelkie koszty będą ponoszone przez upoważnioną przez strony Wspólnotę po otrzymaniu stosownych dokumentów obciążających ją za zlecone usługi. Następnie upoważniona Wspólnota dokonuje obciążeń (refakturowania) na pozostałe strony Porozumienia według udziałów procentowych przypadających na poszczególne strony. Takie Porozumienie obejmuje codzienne sprzątanie wspólnie użytkowanej altany śmietnikowej, przygotowanie odbioru odpadów segregowanych i niesegregowanych poprzez przygotowanie dostępu do pojemników, mycie posadzki w razie konieczności, codzienne ustawianie pojemników w altanie w taki sposób, żeby umożliwić korzystającym z altany swobodny dostęp do każdego pojemnika, w celu poprawnej segregacji, monitorowanie harmonogramu wywozu nieczystości i podejmowanie interwencji w przypadku zaniedbań po stronie operatora wywozu nieczystości oraz zgłaszanie nieprawidłowości do Urzędu Dzielnicy i ZGN. W przypadku konieczności wykonywania napraw, czy remontów w altance śmietnikowej strony umowy uzgadniają to wcześniej, w tym z właścicielem altany. Nadzór nad prowadzeniem remontów i napraw altany śmietnikowej prowadzi Wspólnota Mieszkaniowa ustalona przez strony porozumienia. Wydaje się, że takie porozumienia są krokiem w dobrym kierunku, zmierzającym do unormowania kwestii spornych odnośnie altan. Dlatego warto je podpisywać. Zupełnie inna sprawa, że rzeczywiście Wspólnoty Mieszkaniowe mają utrudnione możliwości egzekwowania czegoś od MPO, negocjacji, ponieważ stroną umowy dla MPO, w przypadku altany usytuowanej na terenie, który nie należy do Wspólnoty – jest m.st. Warszawa. Tyle, że to już zupełnie odrębny temat. Czytaj również: Zobacz także: Garażówka na Zieleniaku Zobacz także: Wiosenne porządki na Szczęśliwicach Zobacz także: Zbiórka OCHOTA SOLIDARNA Z UKRAINĄ trwa Zobacz także: List otwarty do kretyna lub kretynki Zobacz także: Ulice Sierpińskiego i Grzeszczyka w związku z planowanymi inwestycjami Zobacz także: Informacja dla tych, którzy przyjęli uchodźców Zobacz także: Telefon interwencyjny 514 603 547 Zobacz także: Mer Iwano - Frankowska dziękuje mieszkańcom Ochoty za pomoc