Wykonawca inwestycji – Konsorcjum ZUE i FABE – przygotowuje się do przebudowy instalacji podziemnych w miejscu, w którym powstanie pierwszy tunel tramwajowy w Warszawie. W pasie dzielącym jezdnie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. buduje przewiązki, które umożliwią wprowadzenie większych zmian w organizacji ruchu. Kolejny etap inwestycji wymaga bowiem zamknięcia drogi, pod którą biegnie infrastruktura do przebudowy. Po jednym pasie W poniedziałek, 5 sierpnia, około godziny 5:00 wykonawca zamknie jezdnię ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. w kierunku Alej Jerozolimskich – pomiędzy ulicą Szczęśliwicką a parkiem Pięciu Sióstr. Na drugiej kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie w każdą stronę. Zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone już na skrzyżowaniu z Grójecką. Od strony alei Krakowskiej kierowcy skręcą w Bitwy Warszawskiej 1920 r. tylko z jednego pasa. Z sąsiedniego będzie można tylko zawrócić. Jadący ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. od Grójeckiej na drugą nitkę przejadą na skrzyżowaniu ze Szczęśliwicką, tak ominą powstający wykop tunelu, a następnie wrócą na właściwą jezdnię na wysokości parku Pięciu Sióstr. Z alei Prymasa Tysiąclecia kierowcy pojadą prosto dwoma pasami. Węziej będą mieli już przed skrzyżowaniem z Alejami Jerozolimskimi. Na wysokości parku w kierunku Grójeckiej będzie już tylko jeden pas. Pełną szerokość jezdni kierowcy odzyskają za Szczęśliwicką. Dojazd do posesji Połączenie z ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. zachowają drogi wewnętrzne prowadzące do budynków, w których mieszczą się hotel, Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia oraz do bloku pod numerem 18. Piesi i pasażerowie Utrudnienia będą dotyczyły także pieszych i pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego. Zamknięte będą dwa przejścia przez ulicę Bitwy Warszawskiej 1920 r. – przy budynku numer 18 oraz przy Szczęśliwickiej. Czynna będzie zebra po drugiej stronie skrzyżowania. Z kolei po stronie ulicy, którą zajmie plac budowy, piesi przejdą od Szczęśliwickiej tylko do hotelu i uczelni. Chodnik wzdłuż parku będzie zamknięty. Autobusy jadące w kierunku Alej Jerozolimskich zatrzymają się na tymczasowym przystanku przed skrzyżowaniem ze Szczęśliwicką. W kolejnym etapie wykonawca inwestycji planuje wprowadzić zmiany w organizacji ruchu w Alejach Jerozolimskich. Tramwaj do dworca Warszawa Zachodnia Trasa wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. będzie miała ponad półtora kilometra długości. Jedna trzecia znajdzie się w tunelu – to pierwsza podziemna trasa tramwajowa w stolicy. Aż 900 metrów torów będzie „zielonych”. Pokryte zostaną rozchodnikiem. Czas przejazdu z Grójeckiej do Dworca Zachodniego wyniesie zaledwie 5 minut, a z Metra Politechnika – kwadrans. Według szacunków rocznie z nowej trasy będzie korzystało ponad milion pasażerów. Po wybudowaniu wszystkich odcinków tramwaju do Wilanowa wygodne połączenie z drugim co do wielkości dworcem w Warszawie zyskają również mieszkańcy Woli i Bemowa. Umowa na budowę została podpisana w lutym 2024 roku. Inwestycja będzie gotowa w 2026 roku. Jej wartość wynosi 363 mln zł brutto. Czytaj również: Zobacz także: Budowa TBS- wizja a rzeczywistość Zobacz także: Grójecka 104 dwie tablice i trudno określić, która ważniejsza Zobacz także: Z Fortów Szczęśliwickich kamerę zajumali Zobacz także: Uwaga! Ławka na drodze! Zobacz także: Reduta Kaliska Zobacz także: Zieleniak i nowy nabytek Zobacz także: Ochocka sjesta Zobacz także: W sierpniu zapraszamy na potańcówki w Parku Szczęśliwickim Zobacz także: Zapraszamy na spektakl Dzieła wszystkie Szekspira Zobacz także: Budżet Obywatelski - znamy wyniki głosowania Zobacz także: Nocna sprzedaż alkoholu - więcej przeciwników niż zwolenników Zobacz także: Zapraszamy na Dzień Balonów Zobacz także: Wawelska 60 - dwie tablice a jak nierówno traktowane Zobacz także: Obchody wybuchu Powstania Warszawskiego - program ochockich obchodów