Reklama

Biurowiec przy Hankiewicza 2 - co dalej?

Zgodnie z obietnicą sprzed kilku miesięcy wracamy do tematu biurowca przy ul. Hankiewicza 2. Przypomnijmy w skrócie. -  28 października 2022 r. doszło do oficjalnego przejęcia przez Urząd Dzielnicy Ochota biurowca usytuowanego przy ul. Hankiewicza 2. Tego dnia nastąpiło podpisanie protokołu przejęcia-przekazania nieruchomości.  To był, niewątpliwie, bardzo ważny moment dla dzielnicy. Po wielu latach starań wreszcie się udało! Biurowiec zwyczajowo zwany GREEN HOUSE to 3-kondygnacyjny budynek biurowy, który oferuje ponad 2 900 m2 powierzchni biurowej. Obiekt zapewnia dostęp do około 75 naziemnych miejsc parkingowych. Powierzchnia typowego piętra wynosi około 1 110 m2. Budynek jest wyposażony między innymi w klimatyzację, podwieszane sufity i uchylne okna. Biurowiec przy Hankiewicza 2 został wybudowany w 1992 r. Obiekt oddalony jest od głównego dworca kolejowego w mieście (PKP Warszawa Centralna) o około 10 minut jazdy samochodem. Międzynarodowy Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina mieści się w odległości 15 minut jazdy samochodem od nieruchomości. Trzeba przyznać, że to bardzo atrakcyjne położenie, a budynek ma ogromny potencjał!

Dzisiaj można już mówić bardziej konkretnie o planach zagospodarowania biurowca. Rozpoczęły się, właśnie, działania związane z planami przeniesienia na Hankiewicza 2 Ogniska Pracy Pozaszkolnej, które obecnie funkcjonuje przy Szkole Podstawowej nr 264 przy ul. Skorochód Majewskiego 17. OPP ma docelowo zająć całe piętro biurowca o powierzchni 450 metrów kwadratowych. Oczywiście, na adaptację powierzchni biurowej trzeba zabezpieczyć środki finansowe. W pierwszym etapie będzie wykonany projekt. Okres przewidziany na prace projektowe to 1.03.2023 r. – 30.08.2023 r.  Kolejny etap to niezbędne prace w biurowcu pod kątem przystosowania powierzchni na potrzeby OPP (m.in. dostosowanie instalacji wewnętrznych i wiele innych prac remontowych oraz budowlanych). Przewidywany termin  wykonania prac to 15.10.2023 r. – 31.12.2024 r. Szacowany koszt całego przedsięwzięcia to 1 664 000 PLN. Środki w tej wysokości muszą zostać zabezpieczone w Wieloletniej Prognozie Finansowej dla dzielnicy Ochota. Oczywiście niezbędne jest też przeprowadzenie ekspertyz. Wniosek w  sprawie adaptacji pomieszczeń został złożony prze Dyrektor Ogniska Pracy Pozaszkolnej. Cała procedura musi być poprzedzona uchwałą Zarządu w sprawie przekazania powierzchni biurowej na potrzeby OPP.  Dla Ogniska Pracy Pozaszkolnej nowa siedziba to szansa na dalszy rozwój, poszerzenie swojej oferty, ponieważ warunki lokalowe w takim przypadku odgrywają znaczącą rolę.

Trwa również rozeznanie na temat możliwości przeniesienia na Hankiewicza 2 Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami Ochota, mieszczącego się obecnie przy ul. Białobrzeskiej 11.  W tym zakresie należy przeprowadzić ekspertyzę, co do opcji takiej operacji. Gdyby się okazało, że istnieje możliwość przeniesienia ZGN do biurowca przy Hankiewicza to trzeba będzie przeprowadzić procedurę analogiczną do OPP.

I jeszcze jedna niezwykle istotna kwestia. W przypadku przenosin ZGN na Hankiewicza 2 pomieszczenia po zakładzie przy Białobrzeskiej 11 mogłaby przejąć Biblioteka Publiczna dla dzielnicy Ochota, rezygnując z siedziby przy Grójeckiej 77, gdzie, niestety, z tytułu najmu pomieszczeń wnosi bardzo wysokie opłaty na rzecz Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej „Grójecka”.

Do tematu zagospodarowania budynku przy Hankiewicza 2 z pewnością wrócimy.

Zapraszamy na zajęcia:





Czytaj również:











Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do