Reklama

podpisy przeciwko strefie Tempo 30

Powstała inicjatywa społeczna, która chce wystąpić do Rady Dzielnicy Ochota o podjęcie stanowiska w sprawie strefy Tempo 30. Mieszkańcy chcą zaprotestować przeciwko kolejnej inicjatywie, która dyskryminuje posiadaczy samochodów w naszym mieście.

Pisał o mankamentach strefy na naszych łamach Grzegorz Wysocki (Zawsze z Ochotą)

Myślenie, że zawężanie dróg, ograniczanie liczby pasów jezdni, podnoszenie opłat za parkowanie, rozszerzanie strefy niestrzeżonego płatnego parkowania (SPPN), doprowadzi do zniechęcenia mieszkańców do używania indywidualnego transportu samochodowego, jest irracjonalne i pozbawione podstaw. - Mówi w rozmowie z nami pan Piotr Guzek inicjator społecznej akcji przeciwko strefie Tempo 30.

Pan Piotr razem ze swoją mamą i kolegą zarejestrowali komitet w urzędzie i zamierzają w najbliższych dniach zebrać podpisy pod propozycją stanowiska. Jak wynika z przepisów, trzeba zebrać w przypadku Ochoty około 950, aby oficjalnie wnieść to stanowisko pod obrady.

Autorzy tego dokumentu stwierdzają, że:

1. Wprowadzenie strefy Tempo 30 jedynie poprzez zmiany w oznakowaniu pionowym nie daje pewności co do właściwej interpretacji organizacji ruchu przez kierowców i skuteczności tego rozwiązania.

2. Wprowadzenie strefy Tempo 30 poprzez zmiany w oznakowaniu pionowym spowoduje trudności w egzekwowaniu przepisów (jedyną metodą będzie karanie kierowców na podstawie pomiarów prędkości – trudne do realizacji na drogach lokalnych i dojazdowych).

3. Skuteczne ograniczenie prędkości pojazdów generuje kosztowne zmiany w geometrii drogi lub infrastruktury uspokajającej ruch jak progi zwalniające, wyniesione przejścia i skrzyżowania, lokalne zawężenia, szykany lub wyspy kanalizujące.

4. Wprowadzenie skutecznych rozwiązań uspokajających ruch spowoduje problem w poruszaniu się pojazdów komunikacji miejskiej.

5. Konieczność wyraźnego zaakcentowania (poza znakami) granic strefy Tempo 30 np.: poprzez szeroki próg zwalniający, co również generuje koszty.

6. Brak zapewnionych pełnych środków na realizację spowoduje chaos przy etapowym wprowadzaniu strefy Tempo 30.

7. Wprowadzenie strefy Tempo 30 może spowodować wydłużenie czasu przejazdu komunikacji miejskiej i zniechęci pasażerów do transportu zbiorowego.

8. Wprowadzenie strefy Tempo 30 powinno zostać poprzedzone badaniami i analizami, które potwierdzą zasadność wprowadzenia strefy, jej zakresu i wyposażenia Prawidłowa analiza potrzeby wprowadzenia strefy Tempo 30 powinna zostać przeprowadzona po czasie potrzebnym do oceny obecnie funkcjonującej organizacji ruchu.

Zachodzi pytanie, czy nie prościej i szybciej wprowadzić takie stanowisko pod obrady za pośrednictwem radnych dzielnicy? Spytaliśmy o to jedną z radnych Klubu "Zawsze z Ochotą” Barbarę Laszczkowską.

- Klub "Zawsze z Ochotą od początku stoi na stanowisku, że od dłuższego czasu w naszym mieście mieszkańcy, którzy posiadają samochody są szykanowani. Zwężanie ulic, bardzo niefortunne wprowadzanie Strefy Płatnego Parkowania i wiele innych projektów dobitnie o tym świadczy. Wszystkie badania jakie znam świadczą, że mieszkańcy są przeciwni takim planom. Wmawia nam się, że tak nie jest. Dlatego dobrze, że powstała taka inicjatywa. Stanowisko wniesione przez mieszkańców będzie znacznie mocniejsze i może ktoś się nad tym wszystkim zastanowi. - Powiedziała Radna Barbara Laszczkowska (Zawsze z Ochotą).

Nasza redakcja wspiera tę inicjatywę.

W załączeniu publikujemy treść proponowanego stanowiska

https://iochota.pl/assets/uploads/files/21-1674535289-sta.pdf

oraz formularz do zbierania podpisów

https://iochota.pl/assets/uploads/files/21-1674535289-blank.pdf

Wszystkie osoby, które chcą się włączyć do tej akcji proszone są o wydrukowanie formularza i zebranie podpisów w swoim środowisku. Zebrane podpisy należy przekazać panu Piotrowi Guzkowi tel. 512 301 915 mail ... Podpisy mogą składać tylko mieszkańcy Ochoty.
 

Zapraszamy na zajęcia:





Czytaj również:











Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    zzx 2023-01-24 06:45:50

    1. proponowane stanowisko jest datowane na 2022 rok...2.wypadało by jeszcze napisać jaki był wynik konsultacji z listopada...3.stanowisko Rada Dzielnicy może przyjąć, a Rada Miasta i tak ma to w dudzie i uchwali co będzie pasowało pedalarzom i patoaktywistom...4.proponowana strefa i opisy nie uwzględniają już ustawionych ograniczeń prędkości i takie publikowanie materiałów do wcześniejszych konsultacji stawia pod znakiem zapytania rzetelność przedstawionych materiałów...5. zamiast uchwalać stanowiska i podejmować uchwały proponuje złożyć petycje dotyczącą stanu technicznego dróg miejskich - obecnie wylazły (po długiej i ciężkiej zimie) dziury w jezdniach - szczególnie w miejscach gdzie już były łaty - czasami widać dzielnych naprawiaczy jak na brudne, mokre podłoże niczym nie zagruntowane twardo sypia sucha masę z worka i myślą że to wystarczy...6. na najbliższą sesje Rady Dzielnicy proponuję zaprosić przedstawicieli ZDM i miejskich Radnych wybranych z Dzielnicy Ochota( nie ma pandemii więc może przyjdą ) niech się wytłumaczą w końcu siedzą tam za nasze pieniądze nie za swoje... 7. wszyscy obsadzeni na stanowiskach muszą pamiętać że te stanowiska nie są dożywotnie, a wybory niedługo i to nie tylko parlamentarne...8. tej ciężkiej zimy zaobserwowałem jeszcze jedno ciekawe zjawisko - odśnieżanie ścieżek rowerowych zamiast chodników, przejść dla pieszych - uprzedzając ewentualne komentarze ( że tez te ścieżki muszą być odśnieżone) uważam że piesi zaczynają być tak samo dyskryminowani jak są dyskryminowani kierowcy samochodów i tłumaczenia urzędników że przejścia trzeba odśnieżać ręcznie nie trafia do mnie - jest na to metoda bardzo skuteczna i zdrowa - wysadzenie zza biurek gawiedzi urzędniczej i skierowanie ich do pracy fizycznej na świeżym powietrzu, które co prawda pokonało 2 armie (rosyjską i niemiecką), ale urzędnikom na pewno dobrze zrobi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do