Powstała inicjatywa społeczna, która chce wystąpić do Rady Dzielnicy Ochota o podjęcie stanowiska w sprawie strefy Tempo 30. Mieszkańcy chcą zaprotestować przeciwko kolejnej inicjatywie, która dyskryminuje posiadaczy samochodów w naszym mieście. [middle1] Pisał o mankamentach strefy na naszych łamach Grzegorz Wysocki (Zawsze z Ochotą) Zobacz także: Tempo 30 - pozostaje osiodłać psa Myślenie, że zawężanie dróg, ograniczanie liczby pasów jezdni, podnoszenie opłat za parkowanie, rozszerzanie strefy niestrzeżonego płatnego parkowania (SPPN), doprowadzi do zniechęcenia mieszkańców do używania indywidualnego transportu samochodowego, jest irracjonalne i pozbawione podstaw. - Mówi w rozmowie z nami pan Piotr Guzek inicjator społecznej akcji przeciwko strefie Tempo 30. Pan Piotr razem ze swoją mamą i kolegą zarejestrowali komitet w urzędzie i zamierzają w najbliższych dniach zebrać podpisy pod propozycją stanowiska. Jak wynika z przepisów, trzeba zebrać w przypadku Ochoty około 950, aby oficjalnie wnieść to stanowisko pod obrady. Autorzy tego dokumentu stwierdzają, że: 1. Wprowadzenie strefy Tempo 30 jedynie poprzez zmiany w oznakowaniu pionowym nie daje pewności co do właściwej interpretacji organizacji ruchu przez kierowców i skuteczności tego rozwiązania. 2. Wprowadzenie strefy Tempo 30 poprzez zmiany w oznakowaniu pionowym spowoduje trudności w egzekwowaniu przepisów (jedyną metodą będzie karanie kierowców na podstawie pomiarów prędkości – trudne do realizacji na drogach lokalnych i dojazdowych). 3. Skuteczne ograniczenie prędkości pojazdów generuje kosztowne zmiany w geometrii drogi lub infrastruktury uspokajającej ruch jak progi zwalniające, wyniesione przejścia i skrzyżowania, lokalne zawężenia, szykany lub wyspy kanalizujące. 4. Wprowadzenie skutecznych rozwiązań uspokajających ruch spowoduje problem w poruszaniu się pojazdów komunikacji miejskiej. 5. Konieczność wyraźnego zaakcentowania (poza znakami) granic strefy Tempo 30 np.: poprzez szeroki próg zwalniający, co również generuje koszty. 6. Brak zapewnionych pełnych środków na realizację spowoduje chaos przy etapowym wprowadzaniu strefy Tempo 30. 7. Wprowadzenie strefy Tempo 30 może spowodować wydłużenie czasu przejazdu komunikacji miejskiej i zniechęci pasażerów do transportu zbiorowego. 8. Wprowadzenie strefy Tempo 30 powinno zostać poprzedzone badaniami i analizami, które potwierdzą zasadność wprowadzenia strefy, jej zakresu i wyposażenia Prawidłowa analiza potrzeby wprowadzenia strefy Tempo 30 powinna zostać przeprowadzona po czasie potrzebnym do oceny obecnie funkcjonującej organizacji ruchu. Zachodzi pytanie, czy nie prościej i szybciej wprowadzić takie stanowisko pod obrady za pośrednictwem radnych dzielnicy? Spytaliśmy o to jedną z radnych Klubu Zawsze z Ochotą” Barbarę Laszczkowską. - Klub Zawsze z Ochotą od początku stoi na stanowisku, że od dłuższego czasu w naszym mieście mieszkańcy, którzy posiadają samochody są szykanowani. Zwężanie ulic, bardzo niefortunne wprowadzanie Strefy Płatnego Parkowania i wiele innych projektów dobitnie o tym świadczy. Wszystkie badania jakie znam świadczą, że mieszkańcy są przeciwni takim planom. Wmawia nam się, że tak nie jest. Dlatego dobrze, że powstała taka inicjatywa. Stanowisko wniesione przez mieszkańców będzie znacznie mocniejsze i może ktoś się nad tym wszystkim zastanowi. - Powiedziała Radna Barbara Laszczkowska (Zawsze z Ochotą). Nasza redakcja wspiera tę inicjatywę. W załączeniu publikujemy treść proponowanego stanowiska https://iochota.pl/assets/uploads/files/21-1674535289-sta.pdf oraz formularz do zbierania podpisów https://iochota.pl/assets/uploads/files/21-1674535289-blank.pdf Wszystkie osoby, które chcą się włączyć do tej akcji proszone są o wydrukowanie formularza i zebranie podpisów w swoim środowisku. Zebrane podpisy należy przekazać panu Piotrowi Guzkowi tel. 512 301 915 mail ... Podpisy mogą składać tylko mieszkańcy Ochoty. Zapraszamy na zajęcia: Zobacz także: Morsowanie w Parku Szczęśliwickim Zobacz także: Senior Starszy, Sprawniejszy - gimnastyka Zobacz także: Tenis stołowy - sport dla każdego Zobacz także: Nowa edycja zajęć z gimnastyki w wodzie dla seniorów Zobacz także: Aqua Zumba dobra na wszystko! Czytaj również: Zobacz także: Szkoła Podstawowa 23 - termomodernizacja i nowa elewacja? Może dojdzie SP 264? Zobacz także: Kiedy autobus linii 208 pojedzie w stronę Grójeckiej? Zobacz także: Pierwsze morsowanie na Ochocie za nami![FOTOREPORTAŻ} Zobacz także: Będzie pełnowymiarowe boisko na Ochocie! Zobacz także: Jak często i w jakich celach mieszkańcy Ochoty korzystają z aut? Zobacz także: A u Nas na osiedlu zawsze zielono Zobacz także: Jak na Ochocie oceniamy transport publiczny? Zobacz także: Bezpłatna wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego Zobacz także: Budowa hali przy Majewskiego z dofinansowaniem z Ministerstwa Sportu Zobacz także: Pożar mieszkania - jest ofiara śmiertelna Zobacz także: Ubywa zwolenników Strefy Płatnego Parkowania