Czy dobrze żyje się na Ochocie? Jak to widzą mieszkańcy Dzisiaj kolejny materiał poświęcony badaniom jakości życia na Ochocie. Jak już informowaliśmy w poprzednich artykułach poświęconych jakości życia w dzielnicy po raz drugi został przygotowany raport z oceny jakości życia na Ochocie w odniesieniu do przeprowadzonych badań* „Ocena jakości życia w dzielnicy Ochota” przeprowadzonych przez firmę ABR SESTA Market Research & Consulting. [middle1] Tym razem zajmiemy się kierowcami. Płeć silnie różnicuje używanie samochodu. Co prawda kobiety i mężczyźni podobnie uszeregowali listę celów, do których wykorzystują auto, ale wyniki wskazują, że kobiety prowadzą dużo rzadziej. Okazuje się, że połowa badanych kobiet na Ochocie nie korzysta z auta w ogóle (51 %). W przypadku mężczyzn ten odsetek wynosi 24 %. Porównując części dzielnicy – mieszkańcy Rakowca częściej wskazywali na dojazd do pracy i sprawy służbowe, a na Starej Ochocie i Filtrach – weekendowe zakupy i rozrywkę. Ogólnie 37% respondentów wskazało, że korzysta z auta w celu załatwienia spraw osobistych typu zakupy, dojazd na zajęcia. 31 % badanych odpowiedziało, że korzysta z auta w celu dojazdu do pracy, 29 % wskazało na weekendowe wyjazdy na większe zakupy, czy do restauracji. W sprawach służbowych z auta korzysta 19% mieszkańców Ochoty, 11% korzysta z auta w celu zawiezienia dzieci do szkoły/przedszkola. 39% odpowiedziało, że nie korzysta z auta. Etap życia także ma znaczenie – osoby młodsze i mające niepełnoletnie dzieci częściej wskazywały każdy z podanych celów. Godziny największego ruchu to według deklaracji kierowców przedziały 7.00 – 9.00 oraz 17.00 – 21.00. Przed godziną 7.00 z auta korzysta 14 respondentów, w godzinach 7.00 – 9.00 jest to 38%, w godzinach 9.00 – 13.00 – 11%, 13.00 – 17.00 - 35%, w godzinach 17.00 – 21.00 aż 47%, po godzinie 21.00 – 12%. Różnie, w zależności od potrzeb – taką odpowiedź wybrało 35% respondentów. I jeszcze jedna ciekawostka. W porannych godzinach szczytu, czyli 7.00 – 9.00 korzystanie z auta zadeklarowało n28% mieszkańców Filtrów, 26% mieszkańców Starej Ochoty , 32% mieszkańców Szczęśliwic i aż 59% mieszkańców Rakowca. Ze zróżnicowaniem ze względu na miejsce zamieszkania mamy również do czynienia w popołudniowych godzinach szczytu, czyli w przedziale 17.00 – 21.00. Na Filtrach jest to 50%, na Starej Ochocie 38%, na Szczęśliwicach 42%, a na Rakowcu 58%. Jedynie niewielki odsetek respondentów wskazuje, że nie korzysta z komunikacji (ze względu na niską podstawę pokazano liczbę odpowiedzi, a nie wynik procentowy). Niemal wszyscy w tej grupie wolą korzystać z auta. *Badania przeprowadziła na zlecenie Urzędu Dzielnicy Ochota pracownia ABR SESTA w dniach 27.10 – 7.11.2022 techniką CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing) wywiad kwestionariuszowy bezpośredni z użyciem tabletu. Próba: N=511 (tylko mieszkańcy Ochoty); w pięciu punktach na dzielnicy. Zapraszamy na zajęcia: Zobacz także: Morsowanie w Parku Szczęśliwickim Zobacz także: Senior Starszy, Sprawniejszy - gimnastyka Zobacz także: Tenis stołowy - sport dla każdego Zobacz także: Nowa edycja zajęć z gimnastyki w wodzie dla seniorów Zobacz także: Aqua Zumba dobra na wszystko! Czytaj również: Zobacz także: A u Nas na osiedlu zawsze zielono Zobacz także: Jak na Ochocie oceniamy transport publiczny? Zobacz także: Bezpłatna wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego Zobacz także: Budowa hali przy Majewskiego z dofinansowaniem z Ministerstwa Sportu Zobacz także: Pożar mieszkania - jest ofiara śmiertelna Zobacz także: Ubywa zwolenników Strefy Płatnego Parkowania Zobacz także: Nowy gospodarz kompleksu sportowego przy Skarżyńskiego 6A Zobacz także: Czas pozerów Zobacz także: Plan placu Zawiszy - co dalej? Czy jest szansa jego uchylenia? Zobacz także: Wyremontowana infrastruktura sportowa w SP 227 Zobacz także: Harfowa, Lutniowa, Lirowa cierpliwie czeka?