Reklama

Grójecka bis - czy będzie zamknięta dla ruchu?

08/12/2020 04:22

Pisaliśmy niedawno o konsekwencjach wprowadzenia w naszej dzielnicy Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (Czy władze Ochoty pójdą w ślady Woli?) Chodzi o wytyczenie obszarów nieobjętych Strefą PPN, a będącymi strefami nadającymi się do parkowania.
Pozostawienie ich bez oznakowania i regulacji prawnych spowoduje, że wszystkie samochody, które mogą parkować tylko na miejscach płatnych, przeniosą się właśnie w te miejsca.
Postanowiliśmy spytać panią Burmistrz Katarzynę Łęgiewicz co władze dzielnicy zamierzają zrobić w tym zakresie.

Dostęp do wszystkich podwórek i dróg wewnętrznych będących w zarządzie dzielnicy będzie ograniczony za pomocą odpowiednich znaków. Identyfikujemy obecnie wszystkie tereny wewnętrzne, których dotyczyć będzie to rozwiązanie. - wyjaśnia pani Burmistrz.

Jak wynika z dalszych odpowiedzi pani Burmistrz zamierza wprowadzić w takich miejscach, wzorem Woli, znaki zakazy ruchu (B-1), które nie będą dotyczyć mieszkańców posiadających abonament ZDM na dany rejon wyznaczony przez ZDM oraz użytkowników lokali usługowych sąsiadujących z danym terenem wewnętrznym (w tym wypadku na podstawie identyfikatora wydawanego przez ZGN).

Jeśli chodzi o organizację ruchu to pani Burmistrz uważa, że:

Zasadniczo będziemy ograniczać się do postawienia znaków B-1 z tabliczkami „Nie dotyczy...". Nie wyklucza to równoległego lub późniejszego wdrożenia bardziej szczegółowej organizacji ruchu dla niektórych z terenów wewnętrznych – tak jak to się odbywało dotychczas, jeżeli była taka potrzeba.

Można by powiedzieć, że pełna zgoda. Jednak jest pewien problem. Dobrze to obrazuje ulica tzw. Grójecka bis. Pełni ona funkcję komunikacyjną, mimo że jest ulicą wewnętrzną. Trudno sobie wyobrazić, że na jej wjazdach pojawią się znaki B1. Cały kwartał ograniczony ulicami Kopińska, Białobrzeska, Bitwy Warszawskiej, Grójecka nie da się skomunikować ulicami jednokierunkowymi bez możliwości swobodnego przejazdu właśnie Grójecką bis.

- Trzeba się tutaj dobrze zastanowić. Ta ulica jest kluczowa w ruchu lokalnym na tym terenie. Nie wyobrażam sobie aby mogła być zamknięta dla ruchu - mówi radna Barbara Laszczkowska.

Dlatego wskazane byłoby użycie tutaj znaku zakazu postoju B-35 "Nie dotyczy ..."

Wydaje nam się, że to nie jest jedyne miejsce na Ochocie, nad którym trzeba się zastanowić. Stawianie dla zasady znak B-1 może w kilku miejscach znacznie skomplikować życie kierowcom. Samo wprowadzenie SPPN jest dla nich wystarczającym utrudnieniem.

Pytaliśmy panią Burmistrz również o konsultacje w sprawie ewentualnych miejsc wyznaczanych przez dzielnice i ewentualną organizację ruchu. Niestety nie otrzymaliśmy w tej materii jakiś konkretnych zapewnień.

Czytaj również:

 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    zzx 2020-12-08 07:54:45

    z artykułu wynika że Pani Burmistrz dopiero przyszła do pracy w dzielnicy - "identyfikujemy wszystkie miejsca.......". na takie identyfikacje to był już dawno czas. stawianie znaku zakazu z tabliczką i jednocześnie brak służb które wyegzekwują ustawiony znak jest bez sensu. straż miejska nie będzie podejmować interwencji w przypadku gdy jednocześnie sa ustawione znaki droga wewnętrzna i strefa zamieszkania. ten problem był już był dawno zgłaszany do ZGN i chcieli zrobić dla mieszkańców "lepiej" stawiając znak strefa ruchu. jednocześnie brak wyznaczonych parkingów w strefach wewnątrz budynków będzie skutkować jeszcze większym bałaganem.dodatkowo na terenach przy budynkach powinien byc zakaz parkowania pojazdów powyżej 2,5 tony dmc czyli busów do których nie są przystosowane miejsca na parkingach. mimo wszystko licze że urząd zrobi jakieś konsultacje z mieszkańcami w sprawie terenów przy budynkach.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do