Pisaliśmy niedawno o konsekwencjach wprowadzenia w naszej dzielnicy Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (Czy władze Ochoty pójdą w ślady Woli?) Chodzi o wytyczenie obszarów nieobjętych Strefą PPN, a będącymi strefami nadającymi się do parkowania. Pozostawienie ich bez oznakowania i regulacji prawnych spowoduje, że wszystkie samochody, które mogą parkować tylko na miejscach płatnych, przeniosą się właśnie w te miejsca. Postanowiliśmy spytać panią Burmistrz Katarzynę Łęgiewicz co władze dzielnicy zamierzają zrobić w tym zakresie. Dostęp do wszystkich podwórek i dróg wewnętrznych będących w zarządzie dzielnicy będzie ograniczony za pomocą odpowiednich znaków. Identyfikujemy obecnie wszystkie tereny wewnętrzne, których dotyczyć będzie to rozwiązanie. - wyjaśnia pani Burmistrz. [middle1] Jak wynika z dalszych odpowiedzi pani Burmistrz zamierza wprowadzić w takich miejscach, wzorem Woli, znaki zakazy ruchu (B-1), które nie będą dotyczyć mieszkańców posiadających abonament ZDM na dany rejon wyznaczony przez ZDM oraz użytkowników lokali usługowych sąsiadujących z danym terenem wewnętrznym (w tym wypadku na podstawie identyfikatora wydawanego przez ZGN). Jeśli chodzi o organizację ruchu to pani Burmistrz uważa, że: Zasadniczo będziemy ograniczać się do postawienia znaków B-1 z tabliczkami „Nie dotyczy... . Nie wyklucza to równoległego lub późniejszego wdrożenia bardziej szczegółowej organizacji ruchu dla niektórych z terenów wewnętrznych – tak jak to się odbywało dotychczas, jeżeli była taka potrzeba. Można by powiedzieć, że pełna zgoda. Jednak jest pewien problem. Dobrze to obrazuje ulica tzw. Grójecka bis. Pełni ona funkcję komunikacyjną, mimo że jest ulicą wewnętrzną. Trudno sobie wyobrazić, że na jej wjazdach pojawią się znaki B1. Cały kwartał ograniczony ulicami Kopińska, Białobrzeska, Bitwy Warszawskiej, Grójecka nie da się skomunikować ulicami jednokierunkowymi bez możliwości swobodnego przejazdu właśnie Grójecką bis. - Trzeba się tutaj dobrze zastanowić. Ta ulica jest kluczowa w ruchu lokalnym na tym terenie. Nie wyobrażam sobie aby mogła być zamknięta dla ruchu - mówi radna Barbara Laszczkowska. Dlatego wskazane byłoby użycie tutaj znaku zakazu postoju B-35 Nie dotyczy ... Wydaje nam się, że to nie jest jedyne miejsce na Ochocie, nad którym trzeba się zastanowić. Stawianie dla zasady znak B-1 może w kilku miejscach znacznie skomplikować życie kierowcom. Samo wprowadzenie SPPN jest dla nich wystarczającym utrudnieniem. Pytaliśmy panią Burmistrz również o konsultacje w sprawie ewentualnych miejsc wyznaczanych przez dzielnice i ewentualną organizację ruchu. Niestety nie otrzymaliśmy w tej materii jakiś konkretnych zapewnień. Czytaj również: Zobacz także: Dawać siebie czyli Dzielnicowe Święto Wolontariusza [FILM] Zobacz także: Podwyżka opłat za śmieci nie wzięła się z niczego Zobacz także: Zieleniak przygotowany na święta