Reklama

Rada dzielnicy za likwidacją buspasa i prywatnego parkingu

Wczoraj odbyła się Sesja Rady Dzielnicy Ochota. Wśród wielu punktów znalazły się również sprawy dotyczące parkowania w dzielnicy, kwestii komunikacyjnych. Zacznijmy od parkowania, a konkretnie od stanowiska rady w sprawie udostępnienia mieszkańcom parkingu znajdującego się przed budynkiem przy ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku nr 18. W stanowisku zaproponowano zwrócenie się do ZDM o nieprzedłużanie z dotychczasowym dzierżawcą (jeden z najemców powierzchni w budynku nr 18) wygasającej z końcem roku umowy na prowadzenie parkingu w pasie drogowym oraz o udostępnienie go wszystkim mieszkańcom.

W uzasadnieniu do stanowiska czytamy: „Obecnie teren, na którym znajduje się parking zgodnie z umową zawartą z prywatnym podmiotem służy jedynie celom komercyjnym. W przypadku zakończenia obowiązywania umowy (wygasa z końcem 2021 roku) dzierżawca jest zobowiązany usunąć naniesienia i przywrócić go do poprzedniego stanu (m.in. likwidacja szlabanów).

Oddanie parkingu do użytkowania ogólnego umożliwiłoby korzystanie z niego mieszkańcom Ochoty w ramach abonamentu rejonowego i obszarowego oraz przyjezdnym korzystającym z usług prywatnych podmiotów na zasadach SPPN.

Rozwiązanie to niesie korzyści dla społeczności lokalnej Ochoty w związku z deficytem miejsc parkingowych, nie eliminując w żadnym stopniu klientów wspomnianych podmiotów prywatnych. Ponadto dotychczasowe zastosowanie skutkuje tym, że parking prywatny w godzinach wieczornych i nocnych jest w zdecydowanej większości pusty, a o tej porze zapotrzebowanie na miejsca parkingowe dla mieszkańców jest największe”.  – Wydaje się, że zaproponowane stanowisko jest jak najbardziej zasadne.

Kolejny temat to stanowisko w sprawie likwidacji buspasa na Ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku, zawierające wniosek do zarządcy ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku, jakim jest Zarząd Dróg Miejskich o likwidację pasa przeznaczonego dla transportu publicznego. Umotywowano to w następujący sposób:  ulica Bitwy Warszawskiej 1920 roku jest jednym z głównych ciągów komunikacyjnych łączącym dzielnicę z północną i zachodnią częścią Warszawy i maksymalne udrożnienie ruchu samochodowego leży w interesie zarówno zmotoryzowanych, jak i niezmotoryzowanych mieszkańców naszej dzielnicy. Buspas zorganizowany w tym miejscu powoduje  korki, w wyniku których wzrasta znacznie emisja spalin. Sztuczne blokowanie ruchu tej ulicy utrudnia komunikację na ulicach Orzeszkowej, Białobrzeskiej, czy Szczęśliwickiej z uwagi na utrudnienia związane z włączeniem się do ruchu w ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Obecny remont tunelu przy rondzie Zesłańców Syberyjskich, a w przyszłości przebudowa ulicy związana z planowaną budową linii tramwajowej jeszcze pogarsza sytuację i powoduje paraliż ruchu kołowego w całej dzielnicy.

„Nie ulega wątpliwości, że wprowadzenie buspasa na ulicy Bitwy Warszawskiej w sytuacji, kiedy od pewnego czasu wiadome jest, że są prowadzone prace w tunelu przy rondzie Zesłańców Syberyjskich, jest delikatnie mówiąc decyzją nieprzemyślaną i wykonywaną pod dyktando lokalnych aktywistów miejskich” – powiedziała inicjatorka przyjętego stanowiska pani Barbara Laszczkowska, radna dzielnicy (Zawsze z Ochotą).

Czytaj również:


Zobacz także:





 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do