Reklama

Płatne parkowanie - abonament i identyfikator B-35

Przedstawiamy kolejne informacje dotyczące Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. W dzisiejszym materiale kwestie dotyczące abonamentu, identyfikatora ZDM. Od 15 listopada 2021r. na Ochocie obowiązywać będzie Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego – SPPPN. Decyzja ta wprowadzona została Uchwałą Rady m. st. Warszawy nr LI/1570/2021 z 08.07.2021r. Mieszkańcy Ochoty będą mogli ubiegać się o wydanie abonamentu mieszkańca. Abonament mieszkańca uprawnia do parkowania w strefie SPPN obecnie za 30 złotych rocznie i wydaje go Zarząd Dróg Miejskich (ZDM). Może go otrzymać osoba fizyczna, która spełnia łącznie następujące warunki:

- jest zameldowana na pobyt stały lub czasowy na terenie Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego;
- jest właścicielem, współwłaścicielem lub użytkownikiem samochodu;

Rejon obowiązywania abonamentu mieszkańca wyznaczamy, wybierając do 8 parkomatów (może być ich mniej) w promieniu 150 metrów od miejsca zameldowania mieszkańca w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN), przy czym wyboru parkomatów dokonuje zainteresowany.

ZDM zamierza wprowadzić dwa zezwolenia do parkowania:

  • Abonament mieszkańca – (rejonowy) -ograniczony do 8 lub mniej najbliższych parkometrów;
  • Identyfikator B-35- (obszarowy)-obowiązujący na większym terenie, np. całym osiedlu;

Identyfikator B-35 wydawany przez ZDM przysługuje wyłącznie posiadaczom abonamentu mieszkańca i upoważnia do postoju w określonej strefie na terenie SPPN. Są to odcinki dróg oznakowane znakiem B-35 – „zakaz postoju”, z tabliczką o treści „Nie dotyczy posiadaczy identyfikatora „B-35 – XYZ”, gdzie XYZ oznacza kod obszaru wpisany na identyfikatorze. Pierwsza litera jest oznaczeniem dzielnicy, zaś dwie kolejne cyfry oznaczają dany obszar. Koszt identyfikatora – 600 PLN rocznie, płatne kartą, lub za potwierdzeniem przelewu, istnieje możliwość opłaty w 2 ratach.

(więcej o abonamentach pod adresem zdm.waw.pl/sprawy/parkowanie/abonament-mieszkanca )

Abonament mieszkańca można występować drogą elektroniczną (e-abonament – nie ma potrzeby udawania się do punktów obsługi) lub za pośrednictwem Punktów Obsługi Pasażerów ZTM.  Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej Zarządu Dróg Miejskich.

Dodatkowo wnioski  o abonament mieszkańca można będzie składać od 18 października w następujących punktach:

  • Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Grójecka 17 A) w poniedziałki i piątki w godz. 9.00 – 20.00, wtorek, środa, czwartek 9.00 -10.00, sobota –  9.00 – 16.00
  • Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Białobrzeska 26) w poniedziałki i piątki w godz. 9.00 – 20.00, wtorek, środa, czwartek  w godz. 9.00 – 16.00, sobota - w godz. 9.00 – 16.00
  • Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Pawińskiego 30) w poniedziałki i piątki w godz. 9.00 – 20.00, wtorek, środa, czwartek, w godz. 9.00 – 16.00, sobota –  w godz. 9.00 – 16.00

Oprócz tego, tak jak dotychczas:

  • Punkt ZTM, CH BLUE CITY, poniedziałek – sobota w godz. 11.00 – 19.30
  • Punkt ZTM, Dworzec Zachodni, poniedziałek – piątek w godz. 7.00 – 20.00

Abonament mieszkańca można też otrzymać w innych punktach ZTM, od poniedziałku do piątku:

  • Ul. Żelazna 61, godz. 7.30-17.00
  • Lotnisko Chopina, Terminal A, godz. 7.00-16.00
  • Dworzec Centralny, Hala Głowna, godz. 7.00-20.00
  • Dworzec Wschodni, Lubelska, godz. 7.00-20.00
  • Metro Młociny, linia M1, godz. 7.00-20.00
  • Metro Plac Wilsona, linia M1, godz. 7.00-20.00
  • Metro Dworzec Gdański, linia M1, godz. 7.00-20.00
  • Metro Ratusz Arsenał, linia M1, godz. 7.00-20.00, sobota 9.00-16.00
  • Metro Świętokrzyska, linia M1, godz. 7.00-20.00
  • Metro Centrum, linia M1, godz. 7.00-20.00, sobota 11.00-19.00
  • Merto Politechnika, linia M1, godz. 7.00-20.00, sobota 11.00-17.00
  • Metro Służew, linia M1, godz. 7.00-20.00
  • Metro Imielin, linia M1, godz. 7.00-20.00
  • Metro Księcia Janusza, linia M2, godz. 7.00-20.00
  • Metro ONZ, linia M2, godz. 7.00-20.00
  • Metro Nowy Świat, linia M2, godz. 7.00–20.00
  • Metro Wileńska, linia M2, godz.7.00-20.00, sobota godz. 8.00-15.00
  • Metro Trocka, linia M2, godz. 7.00-20.00

WAŻNE: ZDM zgodnie z harmonogramem, prowadzi prace związane z malowaniem oznakowania poziomego. W poszczególnych miejscach pojawiają się informacje o konieczności przeparkowania samochodu. Pracownicy ZDM robią zdjęcia w momencie rozpoczęcia prac. Auta, które nie zostały przeparkowane są wywożone na lawetach. Jeżeli samochód stał wcześniej i nie został przeparkowany – można będzie składać reklamacje, ale trzeba mieć ważny powód i móc go udokumentować. Tryb i czas ich rozpatrywania przez ZDM nie jest znany. Jeżeli auto zostało zaparkowane później (nie ma go na zdjęciu), właściciel poniesie koszty jego wywozu na lawecie – ponad 500 PLN i zapłaci mandat w wysokości 250 PLN.

Czytaj również:









Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do