Reklama

Remont ulic Harfowej, Lirowej, Lutniowej

18/03/2022 03:30

Wielu mieszkańców Ochoty od dawna czeka na remont ulic Harfowej, Lutniowej, Lirowej i ułatwienia, jakie na pewno przyniesie. Wielokrotnie informowaliśmy o związku tych prac z z remontem ulicy Włodarzewskiej.

 Rozstrzygnięte zostało  postępowanie przetargowe na roboty i …, zaczęły się pojawiać przysłowiowe „schody”. – Żeby przystąpić do prac należało podpisać tzw. umowę kolizyjną z innogy  STOEN Operator – właścicielem urządzeń energetycznych. KOLIZJA występuje, gdy aktualna lokalizacja sieci elektroenergetycznej NN i SN (linie kablowe, linie napowietrzne, złącza/węzły kablowe, przyłącza napowietrzne, słupy) lub stacji transformatorowe będące w posiadaniu i w eksploatacji innogy STOEN Operator Sp. z o.o. uniemożliwiają realizację inwestycji Klienta (np. budowa/rozbudowa budynku, zmiana zagospodarowania terenu). W ramach realizacji usunięcia kolizji po stronie Klienta (czytaj inwestora) jest kompleksowa realizacja prac (w tym m.in. opracowanie dokumentacji projektowej, realizacja prac w terenie pod odpłatnym nadzorem innogy STOEN Operator) oraz pokrycie kosztów związanych z usunięciem tej kolizji.

Reklama

Niestety, zanim doszło do podpisania umowy kolizyjnej z Innogy STOEN Operator upłynęło dużo czasu. Dodatkowo, między innymi,  w związku z wprowadzeniem na Ochocie w ubiegłym roku Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego należało zmienić koncepcję organizacji ruchu w tym ternie.

Obecnie w ramach rozbudowy ul. Harfowej, Lutniowej i Lirowej zostały zrealizowanie wycinki drzew oraz prowadzone są przygotowania do robót instalacyjnych branży sanitarnej.

Inwestycja pn.:  „Przebudowa ulic Harfowej, Lutniowej i Lirowej” obejmuje przebudowę ul. Harfowej od ul. Włodarzewskiej, do ul. Grójeckiej o zmiennej szerokości. Na odcinku od ul. Włodarzewskiej do ul. Lutniowej przekrój zmienny o dwóch pasach ruchu szerokości 3,25 m (jeden z pasów na początkowym odcinku stanowi zatokę autobusową) i dalej o jednym pasie ruchu szerokości 4,5 m (z miejscowym poszerzeniem na łuku). Na całej długości ulicy Harfowej przewidziano kontrapas rowerowy o szerokości 1,5m. Chodniki  będą miały szerokość min. 2 m po obu stronach ul. Harfowej.

Reklama

Przebudowę ulicy Lutniowej na odcinku od ul. Lirowej do ok 200m za ul. Harfową przewidziano z jezdnią o szerokości 5,5 m o pasach ruchu po 2,75 m oraz chodnikami o szerokości min. 2, m.

Lirowa na odcinku od ul. Lutniowej do ul. Grójeckiej jest zaprojektowana z jezdnią o szerokości 6 m o pasach ruchu po 3 m oraz obustronnymi chodnikami o szerokości od 2 do 2,3 m.

Dodatkowo przewidziane zostało wykonanie nowego odwodnienia oraz oświetlenia ulicznego na wszystkich ww. odcinkach ulic.

W ramach inwestycji planowane jest też urządzenie na nowo trawników z nowymi nasadzeniami.

Reklama

Przebudowie ulegnie: linia elektroenergetyczna, która zostanie skablowana, a także częściowo linie telekomunikacyjne.  Przez cały czas robót budowlanych zostanie utrzymana możliwość dojazdu do wszystkich posesji usytuowanych w obrębie budowy.

Jak zapowiada wykonawca inwestycja zostanie zakończona zgodnie z planem czyli do końca roku 2022 

Czytaj również:









Zapraszamy na wydarzenia:



Reklama

 

 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Kinga Kowalska_444 2022-03-18 12:44:47

    Czy mozna prosic o wiecej informacji nt. "Lirowa na odcinku od ul. Lutniowej do ul. Grójeckiej jest zaprojektowana z jezdnią o szerokości 6 m o pasach ruchu po 3 m oraz obustronnymi chodnikami o szerokości od 2 do 2,3 m." A co z organizacja ruchu na Lutniowej na odcinku od Lirowej do Harfowej. Plan zagospodarowania mowi o 2 kierunkach, a Urzad Dzielnicy w odpowiedzi na nasze pismo potwierdzil, ze bedzie to 1 kierunek.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama