Wielu mieszkańców Ochoty od dawna czeka na remont ulic Harfowej, Lutniowej, Lirowej i ułatwienia, jakie na pewno przyniesie. Wielokrotnie informowaliśmy o związku tych prac z z remontem ulicy Włodarzewskiej. [middle1] Rozstrzygnięte zostało postępowanie przetargowe na roboty i …, zaczęły się pojawiać przysłowiowe „schody”. – Żeby przystąpić do prac należało podpisać tzw. umowę kolizyjną z innogy STOEN Operator – właścicielem urządzeń energetycznych. KOLIZJA występuje, gdy aktualna lokalizacja sieci elektroenergetycznej NN i SN (linie kablowe, linie napowietrzne, złącza/węzły kablowe, przyłącza napowietrzne, słupy) lub stacji transformatorowe będące w posiadaniu i w eksploatacji innogy STOEN Operator Sp. z o.o. uniemożliwiają realizację inwestycji Klienta (np. budowa/rozbudowa budynku, zmiana zagospodarowania terenu). W ramach realizacji usunięcia kolizji po stronie Klienta (czytaj inwestora) jest kompleksowa realizacja prac (w tym m.in. opracowanie dokumentacji projektowej, realizacja prac w terenie pod odpłatnym nadzorem innogy STOEN Operator) oraz pokrycie kosztów związanych z usunięciem tej kolizji. Niestety, zanim doszło do podpisania umowy kolizyjnej z Innogy STOEN Operator upłynęło dużo czasu. Dodatkowo, między innymi, w związku z wprowadzeniem na Ochocie w ubiegłym roku Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego należało zmienić koncepcję organizacji ruchu w tym ternie. Obecnie w ramach rozbudowy ul. Harfowej, Lutniowej i Lirowej zostały zrealizowanie wycinki drzew oraz prowadzone są przygotowania do robót instalacyjnych branży sanitarnej. Inwestycja pn.: „Przebudowa ulic Harfowej, Lutniowej i Lirowej” obejmuje przebudowę ul. Harfowej od ul. Włodarzewskiej, do ul. Grójeckiej o zmiennej szerokości. Na odcinku od ul. Włodarzewskiej do ul. Lutniowej przekrój zmienny o dwóch pasach ruchu szerokości 3,25 m (jeden z pasów na początkowym odcinku stanowi zatokę autobusową) i dalej o jednym pasie ruchu szerokości 4,5 m (z miejscowym poszerzeniem na łuku). Na całej długości ulicy Harfowej przewidziano kontrapas rowerowy o szerokości 1,5m. Chodniki będą miały szerokość min. 2 m po obu stronach ul. Harfowej. Przebudowę ulicy Lutniowej na odcinku od ul. Lirowej do ok 200m za ul. Harfową przewidziano z jezdnią o szerokości 5,5 m o pasach ruchu po 2,75 m oraz chodnikami o szerokości min. 2, m. Lirowa na odcinku od ul. Lutniowej do ul. Grójeckiej jest zaprojektowana z jezdnią o szerokości 6 m o pasach ruchu po 3 m oraz obustronnymi chodnikami o szerokości od 2 do 2,3 m. Dodatkowo przewidziane zostało wykonanie nowego odwodnienia oraz oświetlenia ulicznego na wszystkich ww. odcinkach ulic. W ramach inwestycji planowane jest też urządzenie na nowo trawników z nowymi nasadzeniami. Przebudowie ulegnie: linia elektroenergetyczna, która zostanie skablowana, a także częściowo linie telekomunikacyjne. Przez cały czas robót budowlanych zostanie utrzymana możliwość dojazdu do wszystkich posesji usytuowanych w obrębie budowy. Jak zapowiada wykonawca inwestycja zostanie zakończona zgodnie z planem czyli do końca roku 2022 Czytaj również: Zobacz także: Wózki na zakupy w budynkach Zobacz także: Strefa Wsparcia dla Młodzieży Zobacz także: PESEL dla uchodźców z Ukrainy Zobacz także: Bezpłatne toalety na Ochocie Zobacz także: Na Okęciu wieje znad Bosforu - ciąg dalszy Zobacz także: Urząd sfinansuje pojemniki z workami na psie odchody Zobacz także: Akcja sadzenia roślin Zobacz także: Jak będzie wyglądał nowy pomnik Gabriela Narutowicza Zobacz także: Będą nowe toalety w Parku Szczęśliwickim Zapraszamy na wydarzenia: Zobacz także: Polska z OFF-u - Willa Kosmos i The Pau Zobacz także: Turniej tenisa stołowego - Ochota na rodzinne granie Zobacz także: 8 kobiet - koncert Ofelii