W jakim celu jeszcze może jeździć Warszawska Masa Krytyczna?

rowery, jakim jeszcze może jeździć Warszawska Krytyczna - zdjęcie, fotografia
Jerzy Pawlonek - blog 12/06/2019 21:19

Pamiętam czasy, kiedy to ja brałem czynny udział w organizacji Warszawskiej Masy Krytycznej. Trwało to dość długo i wtedy była to organizacja skupiająca ludzi, którym naprawdę zależało na poprawie sytuacji rowerzystów w ruchu miejskim i poza. Robione były kampanie ulotkowe, kiedy był przejazd i zamiast stać na pasach i kłócić się z pieszymi rozdawaliśmy ulotki mówiące, czego my chcemy i do czego dążymy i oczywiście przepraszaliśmy za zaistniałe z naszym przejazdem kłopoty. Walczyliśmy o równe prawa dla rowerzystów i infrastrukturę przyjazną nie tylko dla aut. Po pewnym czasie nawet udało się częściowo ucywilizować urzędników w Ratuszu Warszawskim, choć zrobili to tylko po to, by mieć więcej wyborców. Uznali, że jak trochę ulęgną rowerzystom to zdobędą zaufanie i dla świętego spokoju łaskawie zezwalali na różne (nawet bzdurne pomysły) tylko po to by jeszcze więcej zbić kapitału politycznego i zaognić odwieczne konflikty interesów pieszych, rowerzystów i kierowców. W swoje szeregi przyjęli wyróżniających się paru aktywistów( wyróżniających się -to pojęcie względne) i tym sposobem zaskarbili sobie przychylność pozostałych. Masa skapitulowała a część działaczy z chęci tylko bycia działaczami zmieniła formę i zasady tej organizacji. Robili sporadyczne okolicznościowe przejazdy( jak ZDM czy inna instytucja tupnęła i dołożyła trochę grosza do organizacji). Teraz chyba sytuacja im się trochę zmieniła - frekwencja trochę wzrosła, ale podejrzewam, że tylko przez to, że infrastruktura pomimo już sporej ilości jest w mieście wręcz szkodliwa. Propozycje wrzucenia na wąskie drogi dla rowerów różnej maści pojazdów i urządzeń do szybkiego przemieszczania się zaczyna doskwierać tym rowerzystom, co tylko potrafią korzystać z osobnej infrastruktury i chodników. To pewnie przyczyniło się do powolnego odradzania się tej organizacji. Łatwiej im będzie teraz wymagać i czuć się oszukanym, gdyż będą dzielić się i tłoczyć z innymi. Już za moich czasów ostrzegałem, że budowa osobnej infrastruktury odbije się czkawką i namawiałem do edukacji drogowej. Łatwiej było walczyć o byle, co niż dać coś od siebie i uczyć poruszania się wśród samochodów. Teraz biedni zagubieni chodnikowcy powstają z letargu i jadą na taki ewent. -ale jak się zapytasz a po co to każdy, co innego powie. Niektórzy tylko po to by lansować się w swoich nowych lajkrach, drudzy po to by podokuczać kierowcom, co im, na co dzień sprawiają problem w swobodnym poruszaniu się po ulicy, jeszcze inni po to by im wybudowali znowu jakiś kawałek drogi przy spokojnej ulicy (niepowiązany z niczym). Jakie cele i idee im przyświecają -trudno mi powiedzieć i z racji swojego wieku już powoli zaczynam już być obojętny, gdyż zbliżam się do wieku, kiedy trzeba będzie pomyśleć o jakimś wspomaganiu elektrycznym. Problem tylko mam taki, że nie bardzo widzę się na tych chodnikach zaanektowanych na drogi dla rowerów i z powodu tego będę musiał pomyśleć o skuterze (nie dam się zagnać na te chodniki na rowerze elektrycznym). Już teraz cierpię katusze jak muszę od paru dni jeździć Towarową i Okopową po ścieżynce. Od paru dni niestety nie dam rady wykłócać się, że te drogi są nieoddane do użytku, gdyż niedawno wymalowano brakujące przejazdy ( poza ul. Anielewicza) i już brakuje mi argumentów do obrony. Co prawda można jeszcze wyciągnąć jeszcze parę błędów -walające się kostki ze skrajni, niesprzątana od czasu budowy i nawet już zarośnięta trawą skrajnia. Brak sensownego i bezpiecznego przejazdu przy rondzie Daszyńskiego. Tak, więc rewolucja rowerowa nie wszystkim podoba się. Udawanie, że coś się robi zawsze prędzej czy później ulegnie weryfikacji i czy warto pół miasta oszpecać dla tych, co nie potrafią się dostosować do obecnych warunków? Przecież choćby nawet chciał to i tak wszędzie nie da się pobudować takich "ścieków" dla różnej maści podróżujących na różnych wynalazkach. Zamiast wymagać może pora nauczyć się czegoś w życiu?

W jakim celu jeszcze może jeździć Warszawska Masa Krytyczna? komentarze opinie

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.




Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez iochota.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"