komunikacja, Zakaz dowożenia dzieci szkoły - zdjęcie, fotografia
Grzegorz Wysocki 15/01/2019 21:14

W Wiedniu eksperyment trwał blisko dwa miesiące przed jedną ze szkół podstawowych Rano rodzice mieli zakaz wjazdu samochodami na szkolną ulicę. Specjaliści na bieżąco monitorowali przestrzeganie tego ograniczenia. Później rozwiązanie to wprowadzono także w 20 innych szkołach w różnych częściach austriackiej stolicy. Pomysł funkcjonuje również we włoskim Bolzano i w ograniczonym zakresie w Edynburgu.

Jak donosi prasa ponoć zwiększył bezpieczeństwo wokół tamtejszych szkół oraz zmusił dorosłych, aby rano odprowadzać dzieci do szkoły pieszo lub rowerem.
Pomysły takiego rozwiązania dotarły również do Poznania, Krakowa i Łodzi. W Warszawie promotorami takiego rozwiązania są aktywiści miejscy. Zarząd Dróg Miejskich umywa ręce twierdząc, że sprawa może dotyczyć tylko małych uliczek, które są w zarządzie dzielnic.

Zadzwoniłem do urzędu dzielnicy Włochy, w którym słyszano o pomyśle, ale jak wynika z mojej rozmowy na razie nic się w tej kwestii nie dzieje. Na Ochocie natomiast trwa dyskusja, gdzie współrządzący dzielnicą aktywiści miejscy „Ochocianie” raczej zachwalają ten pomysł. Oczywiście każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Plusem w moim przekonaniu nie jest odprowadzanie dzieci rano pieszo w przypadku, kiedy jeden z domowników jedzie do pracy samochodem a przystanek komunikacji miejskiej jest w przeciwna stronę. W Wiedniu pewnie można jeździć rowerem cały rok w Warszawie jest to praktycznie nie możliwe (wyłączając redaktora Pawlonka rzecz jasna ).

Inną kwestią są możliwości techniczne wyłączenia z ruchu ulic w szczycie porannym. Z definicji odpadają takie szkoły jak 61, 175 czy 97, ponieważ trudno sobie wyobrazić wyłączenie o godzinie 8.00 takich ulic jak Białobrzeska, Dickensa czy Niemcewicza. W pozostałych szkołach teoretycznie jest to możliwe, ale chciałbym najpierw poznać opinie mieszkańców ulic Gorlicka, Jasielskiej, Majewskiego i Siemieńskiego czy Powstańców Wielkopolskich. Chyba że te ulice będą wyłączone w taki sposób, że nie będzie ten zakaz dotyczył właścicieli samochodów zamieszkałych na tych ulicach. Jednak, jeśli tak ma być to nie wieżę nadziei na poprawę bezpieczeństwa po wdrożeniu tego pomysłu.
Pozostaje ulica Reja i szkoła podstawowa nr 23. Tu co prawda jest niewielka liczba mieszkańców, ale trudno sobie wyobrazić, że jako dzielnica odetniemy w godzinach rannych dojazd do pracy urzędnikom Ministerstwa Ochrony Środowiska. Raczej nie liczyłbym na to, że „nazwa do czegoś zobowiązuje”. Szkoła 23 dobrze pokazuje jeszcze jeden problem. Otóż zamkniecie jej spowoduje, że rodzice będą usiłowali przystanąć na ulicy Krzyckiego a w takim razie tu nie będzie zmniejszenia niebezpieczeństwa, ale wręcz przeciwnie. Oczywiście rodzice będą przystawać przy ulicy np. Dantyszka co już na amen zakorkuje okolice. Zresztą zjawisko przystawania na pobliskich ulicach szybko zaobserwujemy również w innych miejscach takich jak Gorlicka, Jasielska i inne. To dla odmiany rozsierdzi okolicznych mieszkańców.

Wydaje się, że pomysł nie jest dobry i jest obarczony doktrynerską chęcią dokuczenia po raz kolejny tym co mają samochody, ale ciekaw jestem opinii czytelników.
Sam mam alternatywne pomysły, ale o tym następnym razem.



Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Skup wszystkich samochodów na

Skup wszystkich aut na kasację płacimy gotówką odbiór własnym transportem wstępna wycena przez telefon wydajemy zaświadczenie o demontażu pojazdu


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez iochota.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"