Projekt planu zagospodarowania placu Narutowicza wchodzi w decydującą fazę. Projektanci działający w imieniu miasta przedstawili wstępną koncepcję przebudowy centrum naszej dzielnicy. Dzięki staraniom władz dzielnicy po raz pierwszy w historii mamy zarezerwowane środki w budżecie miasta żeby zrealizować ten ambitny plan. Dla Ochockiej Wspólnoty Samorządowej realizacja modernizacji placu Narutowicza jest jednym z większych wyzwań a zarazem zobowiązań wyborczych w tej kadencji. Dlatego bardzo uważnie przysłuchiwaliśmy się dyskusji toczonej zarówno na sesji rady jak i na spotkaniu z mieszkańcami. Argumenty i postulaty mieszkańców i projektantów skłoniły nas do zajęcia stanowiska w kilku ważnych sprawach. I tak: Grójecka węższa Opowiadamy się za zawężeniem ulicy Grójeckiej na samym placu do dwóch pasów ruchu w każdą stronę. Konieczność wybudowania nowych miejsc parkingowych, wytyczenia ścieżki rowerowej i możliwość zachowania istniejących drzew jest tutaj wystarczającym argumentem. Dodatkowo przekonuje nas argument poparty fachowymi i obiektywnymi obliczeniami, który pokazuje tendencję spadku natężenia ruchu na Grójeckiej. Więcej zieleni Uważamy, że projekt przedstawiony do konsultacji zawiera ubogą propozycję dodatkowej zieleni.Praktycznie wszyscy dyskutanci łącznie z projektantami zgadzają się z tym stwierdzeniem. Zwiększenie ilości drzew i klombów jest warunkiem koniecznym, aby nasi mieszkańcy zaczęli z przyjemnością przebywać na tym placu. Projekt organizacji ruchu do poprawki Zmiana organizacji ruchu ulic Słupeckiej i Barskiej. Możliwości jazdy w kierunku centrum z ulicy Barskiej czy ewentualna zmiana kierunku ruchu na ulicy Mochnackiego. To są zmiany godne zastanowienia. Jednak trudno podejmować decyzje nie mając konkretnych wyliczeń i analiz. Oczekujemy w tej materii bardziej szczegółowych danych. Pętla tramwajowa do likwidacji Uważamy, że na placu jest za dużo torów tramwajowych. Jest to jeden z głównych powodów jego niefunkcjonalności. Zaprojektowane przystanki przy placu, skręt w ulicę Filtrowa w obie strony oraz tor odstawczy przewidziany na wypadek awarii są wystarczającymi propozycjami do obsługi tramwajów w tym rejonie. Szklane pawilony na placu potrzebują osobnego opracowania Pierzeje, lekkie zadaszenia czy szklane pawilony budzą duże kontrowersje. Z jednej strony możliwość lokowania różnorakich lokali o charakterze kulturalnym są propozycją atrakcyjną. Z drugiej strony mieszkańcy obawiają się i mają ku temu podstawy ( projekt Hali Zieleniaka wykonany przez miasto), że zostaną niedbale zaprojektowane i wykonane. Istnieje również niebezpieczeństwo, że zostaną wykonane przez prywatnego inwestora w celach tylko i wyłącznie komercyjnych. Dlatego oczekujemy od decydentów publicznych gwarancji, że tak się nie stanie oraz przedstawienia w tym zakresie osobnego szczegółowego opracowania. Jesteśmy przekonani, że zaproponowane zmiany są realne i pozwolą zakończyć prace projektowe w tym roku. Oczekujemy dynamicznych działań władz miasta w tym zakresie tak, aby rozpocząć prace wykonawcze w przyszłym roku i ukończyć je w 100 rocznicę odzyskania niepodległości w roku 2018. ZAPOZNAJ SIĘ Z PROJEKTEM