Reklama

Plac Narutowicza – zapadły pierwsze decyzje

Plac Narutowicza wymaga generalnego remontu. Prace koncepcyjne jego modernizacji  powoli zbliżają się ku końcowi. Po konsultacjach i dyskusjach zarówno w gronie radnych jak i w spotkaniach z mieszkańcami nadchodzi pora na decyzje. Jak wynika z naszych informacji projektanci pod wpływem dyskusji przedstawili w ratuszu szereg poprawek.

Najistotniejszą z nich jest wyraźne zwiększenie powierzchni zieleni na samym placu. Pierwotnie utwardzona powierzchnia zostanie zaaranżowana kwietnikami, trawnikami oraz nowymi nasadzeniami. Szacuje się, że przybędzie około 1200 m2 terenu zielonego na samym placu. Planuje się również poprowadzenie istniejącej linii tramwajowej na podłożu trawiastym. Zwiększenie ilości zieleni było podstawowym postulatem w toczących się konsultacjach.   

Drugą bardzo istotną zmianą są proponowane pawilony niejako odgradzające dwie części placu. Projektanci proponują, aby na ich miejscu powstały arkady w znacznie mniejszym stopniu wzbogacone o powierzchnie użytkowe. Władze miasta przy tej okazji proponują przeprowadzenie konkursu architektonicznego w tej sprawie.

Zwyciężyła również koncepcja zawężenia ulicy Grójeckiej do dwóch pasów ruchu w każda stronę. To zawężenie będzie wykonane na odcinku od ul. Niemcewicza do ul. Mochnackiego. Pierwotnie ten postulat miał znaczną ilość przeciwników. Analiza natężenia ruchu oraz możliwość ochrony istniejących drzew i budowy dodatkowych miejsc parkingowych skłoniła władze miasta do zmiany pierwotnej koncepcji.

Jeszcze nie do końca jest gotowa spójna koncepcja organizacji ruchu wokół placu. Jednak wydaje się przesądzone rozwiązanie zmieniające kierunek ruchu na ulicach Barskiej i Słupeckiej. Jest ono spowodowane zamiarem uspokojenia ruchu w tej okolicy oraz zabezpieczeniem mieszkańców przed możliwością objazdu placu przez samochody jadące w kierunku Okęcia.

Projektanci a z nimi władze miasta podtrzymały koncepcje likwidacji pętli tramwajowe. Jak wynika z naszych informacji pozostawienie pętli spowodowałoby tak naprawdę budowę jej od początku. Tory i trakcja zrujnowałyby całą koncepcje zakładającą, że plac z punktu przesiadkowego stanie się centrum dzielnicy, na którym mieszkańcy będą chcieli przebywać. Nie bez znaczenia ma również fakt, że Tramwaje Warszawskie nie są przeciwne temu rozwiązaniu ponieważ w  najbliższych latach będą rozbudowywać pętle przy ulicy Banacha. Koncepcja likwidacji pętli na placu cieszy się poparciem zarówno zarządu dzielnicy jak i większości radnych. Ostatnio takie rozwiązanie rekomendowała Komisja Przestrzenna Rady dzielnicy podczas zgłaszania wniosków do planu miejscowego. Władze dzielnicy podnoszą dla odmiany kwestie funkcjonalne gdyż duża ilość torów powoduje znaczne problemy w przemieszczaniu się po placu zwłaszcza osób starszych.

Jak wynika z naszych informacji koncepcja w najbliższym czasie stanie się podstawą do ogłoszenia przetargu na projekt wykonawczy. Zostanie również rozpisany konkurs na projekt arkad. Jeśli tak będzie to termin zakończenia prac jest możliwy w 2018 roku.

Reklama

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do