Reklama

Referendum - chcemy zadać mieszkańcom następujące pytania

Jednym z ustaleń Kongresu Mobilności - Napędzamy Warszawę jest rozpoczęcie zbiórki podpisów pod petycją w sprawie polityki transportowej miasta. Zaproponowano konkretne pytania referendalne. Poprosiliśmy o kilka słow komentarza do każdego pytania ich współautora pana Dariusza Kacprzaka, zastępcę burmistrza dzielnicy Praga Północ, członka stowarzyszenia Kocham Pragę.

1. Czy jest Pan/Pani za zakazem tworzenia Stref Płatnego Parkowania Niestrzeżonego na terenie m.st. Warszawy bez uprzedniego zorganizowania referendum na proponowanym obszarze?

Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) wprowadzana jest przez władze Warszawy na kolejne obszary Miasta. Niestety jej dalsze rozlewanie się na kolejne dzielnice powoduje ograniczenie liczby miejsc parkingowych dla samochodów mieszkańców naszych osiedli, wprowadzanie ulic jednokierunkowych a przede wszystkim dodatkowe obciążenia finansowe Warszawiaków, gdyż głównym celem SPPN stalo się generowanie dochodów do budżetu m.st. Warszawy. Jesteśmy za tym by strefy SPPN mogły być wprowadzane tylko tam gdzie wcześniej władze zorganizują referendum i uzyskają zgodę mieszkańców.

2. Czy jest Pani/Pan za zakazem likwidacji w m.st. Warszawa pasów ruchu służących przemieszczaniu się pojazdów wielośladowych na drogach będących w zarządzaniu gminy lub powiatu?

 

Władze Warszawy dążą do wyeliminowania możliwości poruszania się samochodami po terenie Warszawy i systematycznie ograniczają przepustowość ruchu ulicznego za pomocą likwidacji pasów ulic. Chcemy by zaprzestano tych praktyk i skończono z dyskryminacją kierowców. Płynność przejazdów i nieograniczony dostęp do dróg jest kluczowy dla rozwoju małych biznesów, dostaw do sklepów towarów, możliwości rozwiezienia dzieci po żłobkach, przedszkolach, szkołach czy też podwiezienia rodziców i dzieci do placówek medycznych, sprawności dojazdu karetek pogotowia, straży pożarnej, policji. Jesteśmy za tym by nie było możliwości likwidacji pasów ruchu drogowego.

3. Czy jest Pani/Pan za ograniczeniem możliwości wprowadzenia przez władze m.st. Warszawy Strefy Czystego Transportu w m.st. Warszawa tylko do obszaru oznaczonego w Miejskim Systemie Informacji jako Stare Miasto?

 

Strefa Czystego Transportu (SCT) ma ograniczać możliwość poruszania się samochodami starszymi po wyznaczonym obszarze Warszawy – centrum. Jej wprowadzenie spowoduje wykluczenie z transportu indywidualnego (samochodowego) kierowców, których nie stać na nowsze i nowocześniejsze samochody, co szczególnie dotknie osoby starsze oraz słabiej sytuowane finansowo. Obecnie nawet  Niemcy - pionierzy SCT powoli wycofują się z tego pomysłu. Proponujemy by ograniczyć Strefę Czystego Transportu tylko do obszaru Starego Miasta.

4. Czy jest Pani/Pan za ograniczeniem możliwości wprowadzania przez władze m.st. Warszawy Stref Tempo 30 tylko do pasa drogowego będącego w zarządzaniu gminy lub powiatu i przylegającego do budynku placówki oświatowej?

 

Strefy Tempo 30, czyli te obszary, w których nie będzie można jeździć samochodami powyżej 30km/h, władze Warszawy planują wprowadzić na ok. 90% ulic. Dodatkowo by wymusić przestrzeganie przepisów Strefy Tempo 30 doposażone zostaną w progi zwalniające, esowania, azyle oraz na co trzeba zwrócić uwagę są dużym wydatkiem ponoszonym przez budżet Warszawy, niszczą samochody i negatywnie wpływają na komfort podróżowania. Jesteśmy za tym by Strefy Tempo 30 były wprowadzane tylko przy placówkach oświatowych.

5. Czy jest Pani/Pan za zakazem wprowadzania przez władze m.st. Warszawy kontra pasów i kontra ruchu rowerowego na drogach będących w zarządzaniu gminy i powiatu?

 

Władze Warszawy coraz częściej wprowadzają możliwość jazdy rowerów ulicami pod prąd. Kierowcy podnoszą, że jest to niebezpieczne rozwiązanie. Niestety, jest duża grupa rowerzystów, która nie zna przepisów ruchu drogowego, szaleje na rowerach a przez to doprowadza do niebezpiecznych sytuacji w ruchu drogowym. Proponujemy by w Warszawie, dbając o bezpieczeństwo rowerzystów oraz pasażerów i kierowców aut, zakazać wprowadzania kontra ruchu rowerowego.

6. Czy jest Pani/Pan za wystąpieniem przez władze m.st. Warszawy z organizacji C40 Cities Climate Leadership Group?

 

Władze m.st. Warszawy działają w ramach grupy C40 Cities, która w swoich celach ma wprowadzanie radykalnych ograniczeń dotyczących spożywania mięsa do 16 kg rocznie na osobę i 90kg nabiału, zakupu ubrań do 8 sztuk na osobę, uzyskania wskaźnika 190 aut na 1.000 mieszkańców oraz możliwość wykorzystania 1 lotu samolotem raz na 2 lata na osobę, a to tylko cele pośrednie. Docelowo C40 Cities chce całkowicie wyeliminować mięso z diety i całkowicie zlikwidować transport indywidualny. Uważamy, że realizacja takich postulatów to zamach na naszą wolność osobistą. Należy zobowiązać władze Warszawy do wycofania się z prac w ramach ww. grupy.

______________________________________

Obecnie są zbierane podpisy pod petycją. Formularz do zbierania podpisów znajdziecie pod poniższym linkiem. 

https://iochota.pl/assets/uploads/files/21-1684040035-formularz.png

Należy go wydrukować i a wypełnione podpisami egzemplarze wysłać pocztą lub dostarczyć do siedziby Mazowieckiej Wspólnoty Samorządowej przy ul. Koszykowej 24 m 12: 00-553 Warszawa. Podpisy będziemy zbierać do końca wakacji.

Pod linkiem macie Państwo jej wersję elektroniczną
https://iochota.pl/assets/uploads/files/21-1683831840-samorzadnosc.pdf?fbclid=IwAR3JaYg29O-NXF37htpzZJSwJP3LsckOAjrGlzNG7rANeVJWQ8FeoTxeeHs

prosimy o rozpowszechnianie jej w internecie. Jednocześnie prosimy o zgłaszanie zapotrzebowania na wersję papierową, którą chcielibyśmy abyście rozprowadzili po swoich sąsiadach i zaprzyjaźnionych firmach i instytucjach. Po przesłaniu zapotrzebowania skontaktujemy się z Państwem i umówimy się co do dostawy. Zapotrzebowanie prosimy wysyłać na maila: wysocki1410@gmail.com

Czytaj również:













Zapraszamy na zajęcia:









Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do