Zasięg abonamentu mieszkańca Podnosiliśmy w konsultacjach, że abonament powinien być przypisany do całego rejonu, aby dać mieszkańcom możliwości znalezienia miejsca do zaparkowania. ZDM nie uwzględniło naszego postulatu i przedstawi Radzie m.st. Warszawy rekomendację zmiany zasad abonamentów mieszkańca. Co prawda proponują alternatywę dla obowiązującej obecnie zasady 8 parkomatów i zasięgu 150 m, ale jednak nie jest to, co postulowaliśmy. Abonament mieszkańca uprawniałby do bezpłatnego postoju na większym obszarze: dzielnica Ochota zostałaby podzielona na 5 takich obszarów. My proponowaliśmy trzy. Abonamenty tylko dla osób zameldowanych na stałe Wnosiliśmy o ograniczenie prawa do abonamentu dla osób zameldowanych na pobyt czasowy w hotelach, hostelach i akademikach. Skoro rodzina stałych mieszkańców dzielnicy może korzystać tylko z jednego abonamentu na pierwszy samochód w cenie 30 zł rocznie, to nie do przyjęcia jest, by takie uprawnienie przysługiwało np. tysiącom zakwaterowanych na Ochocie studentów, których samochody – używane tylko okazjonalnie – zajmują znaczną część miejsc postojowych w okolicy, utrudniając mieszkańcom parkowanie w sąsiedztwie domów. ZDM uważa, że abonament mieszkańca uprawniający do bezpłatnego postoju w pobliżu miejsca zamieszkania przysługuje osobom zameldowanym na stałe lub czasowo w granicach SPPN. Nie ma możliwości ograniczenia tej zasady dla określonych grup obiektów. Przejścia dla pieszych na małych uliczkach Od lat postulujemy likwidację takich przejść. Na ulicach (klasy lokalnej i dojazdowej) należy zastanowić się nad sensownością funkcjonowania przejść dla pieszych, a tym samym konieczności zachowania zasady zakazu parkowania w odległości 10 metrów od nich. Dzięki temu zmniejszy się także liczba znaków drogowych, których nadmiar rozprasza uwagę i niepotrzebnie zajmuje przestrzeń przechodniom i parkującym. ZDM niejako przyznaje nam rację i jak stwierdzi przeanalizuje możliwość uwzględnienia postulatu na etapie projektowania i uzgodnień (???) Podwórka i drogi wewnętrzne powinny służyć tylko dla mieszkańców. Uważamy, że wszystkie tereny wewnętrzne zamknięte powinny mieć na wjazdach ustawione znaki B-1 (zakaz ruchu) z oznaczeniem, że nie dotyczą osób z identyfikatorem mieszkańca. Podwórka i uliczki, które pełnią lokalne funkcje komunikacyjne powinny być oznakowane zakazem postoju z wyłączeniem mieszkańców posiadających identyfikator. Zarząd Dróg Miejskich uważa, że podwórka i tereny wewnętrzne nie mogą być objęte strefą płatnego parkowania. Urząd Dzielnicy zadeklarował, że równocześnie z wprowadzeniem SPPN tereny wewnętrzne, którymi zarządza dzielnica zostaną objęte zakazem wjazdu z wyłączeniem posiadaczy identyfikatora B-35 dla danego obszaru (wydawanego przez ZDM) lub identyfikatora ZGN dla najemców lokali użytkowych. Docelowo, Urząd Dzielnicy dopuszcza zawężenie uprawnień do wjazdu na dany teren tylko dla mieszkańców i użytkowników przyległych budynków. SPPN na Ochocie ma obowiązywać od września. Raport z konsultacji to dopiero wstępna faza projektowania. Teraz czas na opinię rady dzielnicy. Obstrukcja radnych Jana Pluty a wcześniej Sylwii Mróz może doprowadzić do braku stanowiska w tej sprawie naszej rady. Czy uda się Radzie przełamać kryzys i rada zaopiniuje ostateczną propozycję ZDM? Miejmy nadzieję, że tak. Czytaj również: Zobacz także: SPPN na Ochocie - nasze wnioski i spostrzeżenia z konsultacji Zobacz także: Walentego Skorochód Majewskiego zapraszamy dewelopera Zobacz także: Stojaki rowerowe jak po paradontozie Zobacz także: Czy postępowaniem Sylwii Mróz i Jana Pluty zajmie się prokuratura?