Temat zwężenia Grójeckiej jest tematem, który często staje nie tylko w trakcie kampanii wyborczej. Jest faktem niezaprzeczalnym, że ruch na głównej ulicy Ochoty zmniejsza się. To zjawisko zawdzięczamy przede wszystkim wyeliminowaniu ruchu tranzytowego, który kiedyś odbierał pojazdy z całego południa Polski. Dziś dzięki obwodnicom omija Warszawę i również Grójecką. Jednak Grójecka pozostała jedną z głównych ulic dojazdowych do śródmieścia miasta oraz stanowi kręgosłup ruchu lokalnego naszej dzielnicy. Nie sposób przemieścić się z Okęcia czy Ochoty w inne miejsce Warszawy nie wjeżdżając na Grójecką. Ulica również zbiera ruch z większości osiedli oraz stanowi niezbędne połączenie dla mieszkańców Raszyna i całej trasy pruszkowskiej. Dlatego mimo jej odciążenia dalej bardzo często się korkuje. [middle1] Dlatego środowisko związane z Komitetem Lokalnym Zawsze z Ochotą od lat podkreślamy, że prace modernizacyjne na Grójeckiej mogą się odbyć dopiero wtedy kiedy zostaną przebite Aleje Jerozolimskie od ulicy Niemcewicza do placu Zawiszy. Podkreślam tu stwierdzenie modernizacja a nie zwężenie. Uważamy, że warto na trzeciej nitce Grójeckiej zbudować miejsca parkingowe, których brakuje. Mamy w tej kwestii oponentów. Są nimi przede wszystkim nasi lokalni aktywiści miejscy Ochocianie ( chwilowo zapisali się do Trzeciej Drogi czyli Szymon Hołownie i PSL), którzy uważają, że Grójecką trzeba zwężać już i natychmiast. Przy czym oczywiście mają temu towarzyszyć nasadzenia zieleni, ławeczki, ogrody gastronomiczne i szerokie ścieżki rowerowe z jeszcze szerszymi chodnikami. Ktoś na Facebooku napisał, że w tych ogródkach gastronomicznych udusimy się od spalin. Z tym uduszeniem to bym nie przesadzał, natomiast zwężanie zatłoczonych ulic to gwarantowany wzrost spalin i jeszcze większe korki. Aktywiści tego nie przyjmują do wiadomości, ponieważ uważają, że czym większe szykany dla kierowców to będzie ich mniej. Aktywiści mają za nic opinię mieszkańców Ochoty. Otóż od trzech lat zlecamy profesjonalne badania opinii mieszkańców na różne tematy. Od trzech lat zawsze pada pytanie o zwężenie Grójeckiej. Ten pomysł z roku na rok ma coraz mniej zwolenników. W 2021 roku badani byli podzieleni w sprawie zwężenia ulicy i niewielki odsetek badanych miał zdecydowany pogląd w tej sprawie. Rok później poparcie zdecydowanie spadło i w tegorocznym badaniu wciąż utrzymuje się na niskim poziomie. Dodatkowo, zanotowano większy odsetek opinii zdecydowanie negatywnych. Nadchodzące wybory na Ochocie będą bardzo ciekawe. Dla naszych mieszkańców, co deklarują w badaniach, najistotniejszymi problemami są korki, brak miejsc do parkowania i możliwość posiadania z samochodu. I warto tutaj jasno postawić sprawę albo my czyli komitet lokalny Zawsze z Ochotą stawiający na rozwiązanie tych problemów albo aktywiści Ochocianie, którzy chcą te największe problemy na Ochocie pogłębiać. Zachęcam do wzięcia udziału w wyborach. *Badanie przeprowadzone przez pracownie ABR Sesta metodą CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing) - wywiad kwestionariuszowy bezpośredni z użyciem tabletu. Próba 516 mieszkańców Ochoty w dniach 3-13.03.24 Czytaj również: Zobacz także: Rusza akcja „Sadzimy z Ochotą” Zobacz także: Zawsze z Ochotą, zawsze dla Ochoty i jej mieszkańców. Zobacz także: Strategiczny cel miasta - wyeliminować samochody Zobacz także: Zawody w niczym za nami [FOTOREPORTAŻ} Zobacz także: Głosowanie na lokalny komitet Zawsze z Ochotą ma sens! Zobacz także: I Ochockie Igrzyska Międzyświetlicowe Zobacz także: Mamy to- będzie więcej miejsc postojowych na Dorotowskiej Zobacz także: Subiektywny przegląd kandydatów do Rady Dzielnicy Włochy – KKW Koalicja Obywatelska. Zobacz także: Powitanie wiosny w parku Pięciu Sióstr Zobacz także: Słowacki gra dla Kornela Zobacz także: Przybijanie kisielu do ściany - nadciągają posiłki z Pragi (II) Zobacz także: Warsztaty pisanki koronkowej Zobacz także: Zapraszamy do teatru Zobacz także: Przybijanie kisielu do ściany - Słuchajcie dziady (I)