Reklama

Linia 521 – miasto postawiło na swoim?

Trudno uwierzyć, ale historia linii autobusowej „C”(521) sięga jeszcze czasów przedwojennych. Autobus łączył wtedy dwa największe dworce Główny z Gdańskim.W latach 50. i 60. w Warszawie rozpoczęła się era linii pospiesznych oznaczanych literami. Były to trasy o ograniczonej liczbie przystanków, prowadzone prostymi szlakami i objęte specjalną taryfą. Jedną z pierwszych takich linii była linia C, uruchomiona 1 marca 1958 roku.

Początkowo autobus kursował na trasie Opaczewska – Plac Szembeka, przejeżdżając przez Grójecką, Aleje Jerozolimskie, most Poniatowskiego, aleję Waszyngtona i Grochowską. Zapewniał tym samym szybkie połączenie między Ochotą, Śródmieściem i Grochowem. Już miesiąc później trasę przedłużono w stronę Wawra – przez Płowiecką i Widoczną do przystanku PKP Wawer, a w marcu 1959 roku dalej, aż do pętli PKP Międzylesie. W kolejnych latach linia sukcesywnie wydłużała swoją trasę wzdłuż ul. Patriotów. W 1964 roku dotarła do PKP Radość, zastępując w tym rejonie linię 402, a rok później – do Falenicy. Dzięki tym zmianom linia C stała się jednym z kluczowych połączeń komunikacyjnych południowo-wschodniej części miasta.

Historia linii 521 sięga 1993 roku, kiedy to zastąpiła zlikwidowaną linię "C". Początkowo trasa przebiegała Alejami Jerozolimskimi, mostem Poniatowskiego i aleją Waszyngtona. W 2011 roku pojawił się pomysł likwidacji linii 521 i zastąpienia jej połączeniami kolejowymi oraz linią autobusową 113. Spotkało się to jednak z dużym sprzeciwem mieszkańców, co doprowadziło do wycofania się z tego planu.

Tymczasem na Ochocie rozpoczął się kolejny etap utrudnień drogowych związanych z budową tramwaju do Dworca Zachodniego. W związku z pracami drogowymi kierowcy muszą liczyć się z utratą jednego pasa ruchu na ul. Grójeckiej, od skrzyżowania z ul. Banacha i Bitwy Warszawskiej. Zmiany te dotknęły również pasażerów komunikacji miejskiej, ponieważ popularna linia autobusowa 521 została skrócona.

Linia 521, która dotychczas zapewniała mieszkańcom Ochoty dogodne połączenie z Wawrem, teraz dojeżdża jedynie do Dworca Centralnego. Decyzja ta spotkała się z dużym niezadowoleniem pasażerów, którzy wielokrotnie protestowali przeciwko wcześniejszym planom ograniczenia jej trasy. Zarząd Transportu Miejskiego argumentuje, że krótsza trasa pozwala na większą punktualność i mniejsze ryzyko opóźnień.

Tym razem jednak likwidacja odcinka na Ochocie nastąpiła bez większych konsultacji i bez wyznaczenia objazdów, jak w przypadku innych linii. Mieszkańcy, którzy od lat korzystali z tej trasy, muszą teraz szukać alternatywnych połączeń, co może wydłużyć ich codzienne dojazdy. Czy to koniec linii 521 na Ochocie?

Czytaj również:

 












Zobacz także:


Aktualizacja: 10/02/2025 14:22
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do