Trudno uwierzyć, ale historia linii autobusowej „C”(521) sięga jeszcze czasów przedwojennych. Autobus łączył wtedy dwa największe dworce Główny z Gdańskim.W latach 50. i 60. w Warszawie rozpoczęła się era linii pospiesznych oznaczanych literami. Były to trasy o ograniczonej liczbie przystanków, prowadzone prostymi szlakami i objęte specjalną taryfą. Jedną z pierwszych takich linii była linia C , uruchomiona 1 marca 1958 roku . [middle1] Początkowo autobus kursował na trasie Opaczewska – Plac Szembeka , przejeżdżając przez Grójecką, Aleje Jerozolimskie, most Poniatowskiego, aleję Waszyngtona i Grochowską. Zapewniał tym samym szybkie połączenie między Ochotą, Śródmieściem i Grochowem. Już miesiąc później trasę przedłużono w stronę Wawra – przez Płowiecką i Widoczną do przystanku PKP Wawer, a w marcu 1959 roku dalej, aż do pętli PKP Międzylesie. W kolejnych latach linia sukcesywnie wydłużała swoją trasę wzdłuż ul. Patriotów. W 1964 roku dotarła do PKP Radość, zastępując w tym rejonie linię 402, a rok później – do Falenicy. Dzięki tym zmianom linia C stała się jednym z kluczowych połączeń komunikacyjnych południowo-wschodniej części miasta. Historia linii 521 sięga 1993 roku, kiedy to zastąpiła zlikwidowaną linię C . Początkowo trasa przebiegała Alejami Jerozolimskimi, mostem Poniatowskiego i aleją Waszyngtona. W 2011 roku pojawił się pomysł likwidacji linii 521 i zastąpienia jej połączeniami kolejowymi oraz linią autobusową 113. Spotkało się to jednak z dużym sprzeciwem mieszkańców, co doprowadziło do wycofania się z tego planu. Tymczasem na Ochocie rozpoczął się kolejny etap utrudnień drogowych związanych z budową tramwaju do Dworca Zachodniego. W związku z pracami drogowymi kierowcy muszą liczyć się z utratą jednego pasa ruchu na ul. Grójeckiej, od skrzyżowania z ul. Banacha i Bitwy Warszawskiej. Zmiany te dotknęły również pasażerów komunikacji miejskiej, ponieważ popularna linia autobusowa 521 została skrócona. Linia 521, która dotychczas zapewniała mieszkańcom Ochoty dogodne połączenie z Wawrem, teraz dojeżdża jedynie do Dworca Centralnego. Decyzja ta spotkała się z dużym niezadowoleniem pasażerów, którzy wielokrotnie protestowali przeciwko wcześniejszym planom ograniczenia jej trasy. Zarząd Transportu Miejskiego argumentuje, że krótsza trasa pozwala na większą punktualność i mniejsze ryzyko opóźnień. Tym razem jednak likwidacja odcinka na Ochocie nastąpiła bez większych konsultacji i bez wyznaczenia objazdów, jak w przypadku innych linii. Mieszkańcy, którzy od lat korzystali z tej trasy, muszą teraz szukać alternatywnych połączeń, co może wydłużyć ich codzienne dojazdy. Czy to koniec linii 521 na Ochocie? Czytaj również: Zobacz także: Przy Włodarzewskiej bogactwo aż kipi Zobacz także: Gdzie ten dywan dla rowerzystów? Zobacz także: Gdzie ten dywan dla rowerzystów? Zobacz także: Piątkowe popołudnie przy Reducie Ordona Zobacz także: Co się zdarzyło na Częstochowskiej? Zobacz także: Sobota na Grójeckiej a co będzie w poniedziałek? Zobacz także: Hip-Hop Szansą po raz trzeci Zobacz także: Na sankach przez granicę? Zobacz także: Od jutra rewolucja! Grójecka będzie zwężona! Będą objazdy! Zobacz także: Skwer pamięci im. Mariana Łyczkowskiego „Żwir” Zobacz także: Forty Szczęśliwickie okopują się i stawiają na koty wartownicze Zobacz także: Nauka jazdy na łyżwach Zobacz także: Zapraszamy na zajęcia z tenisa stołowego Zobacz także: Na Reducie zmiany Zobacz także: Pudełko do pudełka może będzie butelka