Przebudowa jest związana z modernizacją odcinka al. Jana Pawła pomiędzy rondem ONZ a ul. Nowogrodzką. Na całym odcinku zostanie wytyczona ścieżka rowerowa oraz będą nasadzone drzewa. Dzięki ujednoliceniu szerokości jezdni ( teraz tak się nazywa zwężenie ulicy) przybędzie, jak zapewniają drogowcy, nowych miejsc do parkowania poprzez budowę zatoczek postojowych. Duże zmiany czekają rondo u zbiegu al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskich. Wyznaczone zostaną nowe naziemne przejścia dla pieszych po północnej stronie ronda (przy przystankach tramwajowych) oraz po stronie zachodniej (wraz z przejazdem rowerowym). Dzięki temu, jak twierdzi ZDM, ułatwi to pieszym, w tym osobom starszym i o ograniczonej mobilności oraz podróżnym z bagażami, wygodne przedostanie się na Dworzec Centralny i do przystanków tramwajowych. O kierowcach jakoś nie piszą. W ramach prac powstanie też infrastruktura rowerowa. Istniejąca droga dla rowerów wzdłuż al. Jana Pawła II, która kończy się przy rondzie ONZ, zostanie przedłużona w kierunku Mokotowa. Dwukierunkowe asfaltowe drogi dla rowerów będą – tam, gdzie jest to możliwe – odseparowane od chodników za pomocą pasa zieleni. [middle1] Dołem Chałubińskiego stanie się praktycznie nieprzejezdna. Po zachodniej stronie alei droga dla rowerów będzie przeprowadzona przez rondo Czterdziestolatka i doprowadzona aż do ul. Nowogrodzkiej. Dwa przedzielone dotychczas odcinki tej ulicy połączy nowy przejazd rowerowy. To kolejny etap wytyczania rowerowego korytarza transportowego stanowiącego alternatywę dla Al. Jerozolimskich. Wcześniej na jednokierunkowych odcinkach Nowogrodzkiej został dopuszczony dwukierunkowy ruch rowerowy oraz przebudowane zostało skrzyżowanie tej ulicy z ulicami Koszykową i Raszyńską. Czy ten projekt jest represyjny w stosunku do ruchu samochodowego? Wydaje się, że tak. Już niedługo doświadczymy tego po realizacji zamierzeń ZDM.