Rozpoczynające się prace to kompleksowa przebudowa z wykorzystaniem wysokiej jakości materiałów. Zostaną wyremontowane nawierzchnię jezdni, przebudowane i poszerzone chodniki oraz powstanie dużo nowej zieleni, której w mieście nigdy dość. Nowe będą również zatoki postojowe. [middle1] Dużo nowoczesności Zgodnie z miejskimi dokumentami strategicznymi i w zgodzie z aktualnymi trendami, panującymi w urbanistyce, okolica będzie bardziej przyjazna i dostępna dla różnych grup mieszkańców oraz bardziej estetyczna. Jednym z głównych założeń jest likwidacja barier architektonicznych poprzez budowę naziemnych przejść dla pieszych na rondzie Czterdziestolatka. Powstanie też wygodna infrastruktura rowerowa na przedłużeniu istniejącej trasy, która urywa się obecnie przy rondzie ONZ. Po zakończeniu prac, w okolicy będzie blisko dwa razy więcej drzew oraz tysiące krzewów. Zmiany w ruchu Tak kompleksowe prace nie mogą niestety odbyć się bez przejściowych utrudnień w ruchu. Trwa wdrażanie czasowej organizacji ruchu. Od poniedziałkowego wieczora, 18 maja, wyłączone z ruchu zostały skrajne prawe pasy jezdni, prowadzącej w kierunku Żoliborza na odcinku od ronda Czterdziestolatka do ronda ONZ. Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu. Połączenie z al. Jana Pawła II czasowo stracą ulice Złota, Sienna i Śliska, które będą kończyły się ślepo i na ich końcu trzeba będzie zawrócić. Dodatkowo wprowadzony zostanie miejscowy zakaz zatrzymywania się i postoju. Roboty obejmą także południowo-zachodni narożnik ronda ONZ. Na wylocie z ronda w kierunku Dworca Centralnego będą dwa pasy ruchu. Na ul. Złotej zakaz zatrzymywania się zostanie wprowadzony po obydwu stronach ulicy przy samym skrzyżowaniu z al. Jana Pawła II. Na ul. Siennej nie będzie można zaparkować w rejonie łącznika z ul. Śliską. Natomiast na ul. Śliskiej zakaz zatrzymywania się będzie obowiązywał po północnej stronie ulicy na odcinku od łącznika z ul. Sienną do al. Jana Pawła II. Utrzymany będzie wjazd na parking przy Dworcu Centralnym oraz na pętlę autobusową, czynny będzie także przystanek dla autobusów linii 174 oraz nocnych N45 i N95. Plac budowy obejmie także część chodnika po wschodniej stronie alei. Wzdłuż centrum handlowego utrzymane będzie przejście dla pieszych o szerokości 2,5 m. Dalej piesi będą mieli jeszcze szerszy trotuar. Czynne będą wyjścia z przejścia podziemnego pod rondem Czterdziestolatka w północno-wschodnim narożniku, czyli przy Dworcu Centralnym. Zwężone będą także przejścia dla pieszych po południowej i wschodniej stronie ronda ONZ. Dodatkowo, w związku z budową wieżowca, zamknięta będzie droga dla rowerów po północnej stronie ul. Świętokrzyskiej, pomiędzy rondem ONZ a ul. E. Plater. Czytaj również: Zobacz także: Dom Ronalda McDonalda - powolutku, ale zawsze do przodu Zobacz także: Parking Reduta Ordona? Zobacz także: Wypadek na Baśniowej