Reklama

Ochocka oświata - współudział to postawa godna naśladowania

Niedawno zakończyła się kolejna edycja budżetu obywatelskiego, zwanego też budżetem partycypacyjnym. Budżet obywatelski to określenie wydzielonej części budżetu jednostki samorządu terytorialnego, o przeznaczeniu której decydują mieszkańcy, udzielając poparcia zgłoszonym w procedurze propozycjom. Projekty wybrane przez mieszkańców stolicy w danym roku w głosowaniu są wpisywane z przeznaczeniem do realizacji do budżetu miasta na następny rok. Realizacja zwycięskich projektów odbywa się w zgodzie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, na takich samych zasadach jak inne zadania wykonywane przez miasto.  Dzięki budżetowi obywatelskiemu to właśnie mieszkańcy decydują o tym, na co przeznaczyć część budżetu m.st. Warszawy. Mieszkańcy Ochoty w 2021 r. wybierali spośród 54 projektów dzielnicowych i aż 129 miejskich.

Tym razem dzielnica Ochota znalazła się na podium, zajmując trzecie miejsce w ilości oddanych głosów w skali Warszawy. Oczywiście, że taki rezultat cieszy i jest, bezwzględnie, dowodem na aktywność ochockiej społeczności lokalnej. W tym miejscu nie sposób nie wspomnieć o zaangażowaniu w promowanie budżetu obywatelskiego ze strony placówek oświatowych. Szczególne podziękowania należą się: CLX Liceum Ogólnokształcącemu im. gen. dyw. Stefana  Grota-Roweckiego przy ul. J.Siemieńskiego 6 oraz Przedszkolu nr 59 przy ul. Pruszkowskiej 10. Obydwie placówki za swoje zaangażowanie w promocję głosowania otrzymały od zarządu dzielnicy nagrody w wysokości 5 tysięcy złotych. Należą im się wielkie brawa! Na co zostaną wydane pieniądze jeszcze nie wiadomo. – Zobaczymy. W obu placówkach odbędzie się w tej kwestii głosowanie, na wzór procedury przyjętej w realizacji budżetu obywatelskiego. W liceum w głosowaniu będą mogli wziąć udział wszyscy uczniowie, a w przypadku przedszkola – rodzice dzieci, co ważne, – wszyscy, a nie tylko Rada Rodziców.  W ten sposób cała społeczność szkoły, przedszkola współdecyduje, choćby w niewielkim stopniu, o rozwoju placówki. A to ma głęboki sens. – Przecież tak się właśnie zaczyna budowanie od postaw społeczeństwa obywatelskiego. Miejmy nadzieję, że w przyszłości również inne ochockie szkoły i przedszkola pójdą w ślady w/w placówek oświatowych, bo takie zaangażowanie warto naśladować. Ochocka oświata powinna popularyzować postawy, które idą w kierunku współudziału wszystkich członków społeczności w podejmowaniu decyzji.



Czytaj również:





Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do