Od 1 lipca wchodzi w życie Strefa Czystego Transportu w Warszawie. Dotknie ona również Ochotę. Jej mieszkańcy będą mieli dwa różne statusy: tych, którzy mieszkają w Strefie i tych, którzy w niej nie zamieszkują. Pisaliśmy o tym obszernie w poprzednim artykule: [middle1] Zobacz także: Stefa Czystego Transportu na Ochocie Jeszcze przed uchwaleniem Strefy na terenie dzielnicy Ochota zrobiono na ten temat badania. Na przełomie lutego i marca zapytano 516 pełnoletni mieszkańców Ochoty jak oceniają wprowadzenie Strefy Czystego Transportu w Warszawie. Wyniki są następujące: Respondenci są przychylnie nastawieni do wprowadzenia Strefy Czystego Transportu, zwłaszcza ci, którzy mieszkają na Szczęśliwicach. Osoby, które nie prowadzą lub prowadzą rzadko samochód istotnie częściej wybierały odpowiedź zdecydowanie tak (33% vs aktywni kierowcy – 20%). Wyniki nie wskazują, żeby różnice opinii między grupami wiekowymi były istotne statystycznie. Oto one w podziale na wiek: Tak więc można przyjąć, że mieszkańcy naszej dzielnicy popierają to rozwiązanie. Jednak jak wynika z badań prowadzonych przez ostatnie trzy lata, wszelkie proponowane rozwiązania w dziedzinie organizacji ruchu i parkowania cieszą się na początku wsparciem mieszkańców jednak po jakimś czasie ich stosowania poparcie znacznie spada. Taki dobrym przykładem może być Strefa Płatnego Parkowania czy zwężenie ulicy Grójeckiej o czym pisaliśmy wielokrotnie. Zobacz także: Ubywa zwolenników Strefy Płatnego Parkowania Badania wykonano metodą CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing) wywiad kwestionariuszowy bezpośredni z użyciem tabletu. Próbę dobrano kwotowo ze względu na płeć i wiek; wywiady odbywały się w pięciu punktach dzielnicy: przy Hali Banacha, przy Urzędzie Dzielnicy, na Pl. Narutowicza, w Parku Szczęśliwickim, przy skrzyżowaniu ul. Racławickiej i ul. Mołdawskiej (bazarek); liczbę wywiadów rozłożono równomiernie między wymienione punkty. Czytaj również: Zobacz także: Marnowanie pieniędzy na Polu Mokotowskim Zobacz także: Zabytkowe tramwaje z Ochoty i dalej Zobacz także: Sąchocka 5 - kiedy buda spłonie lub kto ją zagospodaruje? Zobacz także: Filtrowa – koniec remontu Zobacz także: Budowa TBS idzie jak burza, ale Zobacz także: Tramwaj na Wolę - wycięto sporo drzew, ale to jeszcze nie koniec Zobacz także: Stefa Czystego Transportu na Ochocie Zobacz także: Pierwsza Warszawska Brygada Pancerna gościła Środowisko IV Obwodu AK Ochota Zobacz także: Powstała na Ochocie Warszawska Szkoła Boksu Zobacz także: Spółdzielcy z WSM Ochota nie mogą stać ponad prawem Zobacz także: Sękocińska 7 - udana kontrreprywatyzacja Zobacz także: Spektakularny sukces ochockiej policji Zobacz także: Rowerzyści jak szarańcza! Zobacz także: Sękocińska 7 - udana kontrreprywatyzacja Zobacz także: Rowerzyści jak szarańcza!