Reklama

Nowa edycja Budżetu Obywatelskiego

11/01/2023 02:33

Trwa 10. edycja Budżetu Obywatelskiego.

Budżet obywatelski to proces, w ramach którego mieszkańcy miasta mają prawo zgłaszać projekty zadań do realizacji z wydzielonej części budżetu, a następnie wybierać w trybie głosowania te projekty, które przeszły pozytywnie proces weryfikacji.

Każdy mieszkaniec Warszawy może w ramach tej procedury zgłosić swój pomysł do realizacji, a co za tym idzie mieć realny wpływ nie tylko na wydatki budżetowe, ale przede wszystkim na to jak będzie wyglądać nasza dzielnica. Podczas tej edycji Dzielnica Ochota ma do wykorzystania 3.347.095 zł.

Projekty mogą dotyczyć bardzo różnych dziedzin życia społecznego, a także mogą być przeznaczone dla wszystkich grup wiekowych. Bardzo popularne są projekty obejmujące swoim zakresem kształtowanie zieleni miejskiej, ochrony środowiska, kultury czy edukacji.

Aby pomysł na wprowadzenie zmiany w naszej dzielnicy mógł zostać rozważony, należy opisać go w formularzu wniosku i złożyć wraz z potrzebnymi załącznikami do 25 stycznia 2023 r.

W jaki sposób można złożyć wniosek?

Projekt można zgłosić przez internet na stronie bo.um.warszawa.pl lub dostarczając papierowy formularz do urzędu. Można złożyć go osobiście lub wysłać listownie z dopiskiem „Budżet obywatelski”.

Jeśli zgłaszany jest projekt dzielnicowy, należy wysłać formularz na adres urzędu dzielnicy. Jeżeli projekt dotyczy poziomu ogólnomiejskiego, należy wysłać go na adres Centrum Komunikacji Społecznej, ul. Kruczkowskiego 2, 00-412 Warszawa.

Wydrukowany wzór formularza zgłoszenia projektu można otrzymać w urzędzie dzielnicy. Można go również pobrać z miejskiej strony dotyczącej budżetu obywatelskiego: https://um.warszawa.pl/waw/bo/do-pobrania i samodzielnie wydrukować.

Warto zaznaczyć, że wnioski można zgłosić w dowolnej liczbie projektów. Wnioski składać może każdy mieszkaniec i mieszkanka Warszawy – niekoniecznie osoba zameldowana w mieście, ale faktycznie tu zamieszkująca. Nie trzeba być również pełnoletnim. Każdy ma prawo złożyć projekt, nawet jeśli mieszka w innej dzielnicy, ale tutaj np. pracuje, spędza czas.

Przez cały etap składania projektów do budżetu obywatelskiego trwają dyżury telefoniczne i mailowe urzędników, którzy odpowiedzą na pytania dotyczące m.in. zasad budżetu obywatelskiego, zadań realizowanych przez dzielnice, jednostki i biura. Pomogą również w przygotowaniu projektów i określeniu wstępnych kosztów poszczególnych działań.

Dyżury styczniowe w dzielnicy Ochota:

Wydział Infrastruktury

13 stycznia, godz. 16:00-18:00,

Joanna Dachowska, jdachowska@um.warszawa.pl, 22 443 98 03

Wydział Oświaty i Wychowania

18 stycznia, godz. 16:00-18:00

Krzysztof Grochowski kgrochowski@um.warszawa.pl, 22 443 98 34

Wydział Kultury

23 stycznia,16:00-18:00

Agnieszka Noceń anocen@um.warszawa.pl, 22 443 98 25

Koordynatorzy ds. budżetu obywatelskiego dostępni w godzinach 8:00-16:00 poniedziałek- piątek:
Klaudia Kwiatkowska 22 443 96 82 klaudia.kwiatkowska@um.warszawa.pl
Wojciech Zrayko 22 443 96 85 wzrayko@um.warszawa.pl

Zapraszamy na zajęcia:





Czytaj również:


Zobacz także:










 

 

 

 

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do