Reklama

Kontrapasy – kontra mieszkańcy

08/04/2025 03:06

We Włochach trwa spór o kontrapasy rowerowe na ul. Zarankiewicza i ul. Krańcowej, powstałe w ramach wyłonionych projektów z Budżetu Obywatelskiego. Mieszkańcy wskazują na znaczne utrudnienia ruchu w obu przypadkach.

Wytyczanie kontrapasów na ulicach jednokierunkowych ma ułatwić podróż rowerzystom. Bywa jednak tak, że nie spełniają swojej roli, a nawet znacznie utrudniają życie innym użytkownikom drogi.

Kontrapasy rowerowe na ul. Zarankiewicza i ul. Krańcowej były przedmiotem obrad Komisji Bezpieczeństwa Dzielnicy Włochy, na które przybyli także zainteresowani mieszkańcy. Na ul. Zarankiewicza kontrapas nie spełnia swojej roli ponieważ zastawiany jest przez parkujące pojazdy. Służby sobie z tym nie radzą, nie pomaga nawet wystawianie mandatów. Parkowanie pojazdów po obu stronach niezbyt szerokiej, osiedlowej ulicy, uniemożliwia często dojazd do altan śmietnikowych dużym pojazdom odbierającym nieczystości. Dodatkowo uważam, że powstałe po wyznaczeniu kontrapasów miejsca do parkowania przy budynku Zarankiewicza 4, mogą znacznie utrudnić lub opóźnić dojazd wozu straży pożarnej, jeżeli zaszłaby taka potrzeba.

Na ul. Krańcowej z kolei, utworzenie kontrapasu jest powodem znacznych utrudnień dla użytkowników pojazdów.

Wyjazd z ul. Krańcowej na Popularną jest obecnie znacznie utrudniony. Wcześniej z tej ulicy jednokierunkowej były 2 pasy do wyjazdu na Popularną- lewy do skrętu w lewo, a prawy do skrętu w prawo. Natomiast, po realizacji projektu z Budżetu Obywatelskiego, na ul Krańcowej (odcinek od Cietrzewia do Popularnej) zrobiono kontrapas rowerowy, w efekcie czego zlikwidowano lewoskręt i z jednego pasa ruchu się wyjeżdża i skręca i w lewo i w prawo na Popularną. Powoduje to w godzinach szczytu duże korki na wyjeździe z Krańcowej – mówi Mariusz Czapla, radny Dzielnicy Włochy, zaangażowany w likwidację kontrapasu w tym miejscu. Złożyłem kolejny projekt do Budżetu Obywatelskiego, który likwidowałby kontaruch rowerowy i pozwoliłby na przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu. Jednakże mój projekt prawdopodobnie nie zostanie nawet poddany pod głosowanie z powodu negatywnej opinii Biura Zarządzania Ruchem Drogowy – tego samego, które pozytywnie opiniowało wprowadzenie kontrapasu na ul. Krańcowej, dodaje Mariusz Czapla.

Nie wiadomo jak zakończą się starania mieszkańców o uporządkowanie ruchu na ul. Zarankiewicza i Krańcowej. Jednym z kierunków kształtowania i realizowania miejskiej polityki przestrzennej, jest zachęcanie obywateli do korzystania z jazdy rowerem i budowanie – w tym celu – odpowiedniej infrastruktury drogowo – rowerowej. Jest to słuszny i pożądany kierunek, pod warunkiem, że nie wpływa to negatywnie na innych użytkowników dróg, co w opisanych przypadkach znajduje potwierdzenie. 

Czytaj również:



 









 

Aktualizacja: 09/04/2025 05:52
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do