Wytyczanie kontrapasów na ulicach jednokierunkowych ma ułatwić podróż rowerzystom. Bywa jednak tak, że nie spełniają swojej roli, a nawet znacznie utrudniają życie innym użytkownikom drogi. [middle1] Kontrapasy rowerowe na ul. Zarankiewicza i ul. Krańcowej były przedmiotem obrad Komisji Bezpieczeństwa Dzielnicy Włochy, na które przybyli także zainteresowani mieszkańcy. Na ul. Zarankiewicza kontrapas nie spełnia swojej roli ponieważ zastawiany jest przez parkujące pojazdy. Służby sobie z tym nie radzą, nie pomaga nawet wystawianie mandatów. Parkowanie pojazdów po obu stronach niezbyt szerokiej, osiedlowej ulicy, uniemożliwia często dojazd do altan śmietnikowych dużym pojazdom odbierającym nieczystości. Dodatkowo uważam, że powstałe po wyznaczeniu kontrapasów miejsca do parkowania przy budynku Zarankiewicza 4, mogą znacznie utrudnić lub opóźnić dojazd wozu straży pożarnej, jeżeli zaszłaby taka potrzeba. Na ul. Krańcowej z kolei, utworzenie kontrapasu jest powodem znacznych utrudnień dla użytkowników pojazdów. Wyjazd z ul. Krańcowej na Popularną jest obecnie znacznie utrudniony. Wcześniej z tej ulicy jednokierunkowej były 2 pasy do wyjazdu na Popularną- lewy do skrętu w lewo, a prawy do skrętu w prawo. Natomiast, po realizacji projektu z Budżetu Obywatelskiego, na ul Krańcowej (odcinek od Cietrzewia do Popularnej) zrobiono kontrapas rowerowy, w efekcie czego zlikwidowano lewoskręt i z jednego pasa ruchu się wyjeżdża i skręca i w lewo i w prawo na Popularną. Powoduje to w godzinach szczytu duże korki na wyjeździe z Krańcowej – mówi Mariusz Czapla, radny Dzielnicy Włochy, zaangażowany w likwidację kontrapasu w tym miejscu. Złożyłem kolejny projekt do Budżetu Obywatelskiego, który likwidowałby kontaruch rowerowy i pozwoliłby na przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu. Jednakże mój projekt prawdopodobnie nie zostanie nawet poddany pod głosowanie z powodu negatywnej opinii Biura Zarządzania Ruchem Drogowy – tego samego, które pozytywnie opiniowało wprowadzenie kontrapasu na ul. Krańcowej, dodaje Mariusz Czapla. Nie wiadomo jak zakończą się starania mieszkańców o uporządkowanie ruchu na ul. Zarankiewicza i Krańcowej. Jednym z kierunków kształtowania i realizowania miejskiej polityki przestrzennej, jest zachęcanie obywateli do korzystania z jazdy rowerem i budowanie – w tym celu – odpowiedniej infrastruktury drogowo – rowerowej. Jest to słuszny i pożądany kierunek, pod warunkiem, że nie wpływa to negatywnie na innych użytkowników dróg, co w opisanych przypadkach znajduje potwierdzenie. Czytaj również: Zobacz także: Dzielnica abdykowała na rzecz wandali? Zobacz także: Warszawska Olimpiada Seniorów 2025 – zapraszamy do udziału! Zobacz także: Ochota z sercem dla Kombatantów i Powstańców – świąteczne spotkanie pełne wzruszeń Zobacz także: Problemy z Pocztą Polską Zobacz także: Rusza budowa ulicy Lirowej - na początek konsultacje projektu Zobacz także: Młodzież poznaje historię zesłańczą Zobacz także: Ognisko Pracy Pozaszkolnej - sukces oglądany przez szybę Zobacz także: Bar Mleczny – Grójecka 27 Zobacz także: Jest rżysko bez San Francisco Zobacz także: Sonda - jakie miejsce jest najbardziej rozpoznawalne w naszej dzielnicy Zobacz także: Urzędnicy żądają zdecydowanej walki z blachosmorodami Zobacz także: Dewastują nam miasto a urzędnicy się gapią Zobacz także: Ulica Lirowa - niedogodności dla pieszych i kierowców