Nowa trasa tramwajowa ma poprawić skomunikowanie Dworca Zachodniego z centrum Warszawy oraz jej południowymi dzielnicami. Dworzec staje się jednym z kluczowych węzłów komunikacyjnych, a tramwaj dowiezie pasażerów bezpośrednio w rejon peronów. Jest to inwestycja, która na dziesięciolecia usprawni transport w tej części miasta. [middle1] Utrudnienia w ruchu Budowa trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego wiąże się z kilkumiesięcznymi utrudnieniami w ruchu. Na początku lutego wykonawca – konsorcjum firm ZUE i Fabe – rozpoczął prace na jednej z jezdni ulicy Grójeckiej przy skrzyżowaniu z Bitwy Warszawskiej 1920 r. Pierwsze działania obejmowały sfrezowanie asfaltu oraz rozpoczęcie prac ziemnych przy przebudowie licznych instalacji podziemnych. Roboty są prowadzone tak, aby zapewnić jak największą przejezdność głównych ciągów komunikacyjnych, zwłaszcza ulicy Grójeckiej. Zmiany w organizacji ruchu tramwajowego W pierwszy weekend marca Tramwaje Warszawskie zmienią organizację ruchu na ulicy Banacha, przy skrzyżowaniu z Grójecką. Zawieszony zostanie ruch tramwajowy do pętli Banacha. W efekcie linie 1, 14 i 25 nie będą dojeżdżały do tej pętli. Trasa linii 1 zostanie wydłużona do pętli P+R Al. Krakowska, przy czym kursy wariantowe do placu Narutowicza pozostaną bez zmian. Tramwaje linii 7, 14 i 25 kończyć będą trasę na placu Narutowicza, natomiast linie 9 i 15 nadal kursować będą do pętli P+R Al. Krakowska. Ruch tramwajowy na ulicy Banacha pozostanie wstrzymany co najmniej do końca roku. Zmiany w ruchu autobusowym i samochodowym Trasy objazdowe dla autobusów linii 154, 157, 167, 191, 208, 414, 521 oraz nocnych N01 i N43 nie ulegną zmianie. Zlikwidowany zostanie natomiast przystanek autobusowy Bitwy Warszawskiej 1920 r. 06, w stronę Dworca Zachodniego. W zamian uruchomiony zostanie przystanek tymczasowy Bitwy Warszawskiej 1920 r. 56, umiejscowiony na nieczynnym przystanku tramwajowym na ulicy Banacha. Dojazd do Centralnego Szpitala Klinicznego nadal będzie możliwy autobusami kursującymi ulicami Banacha, Pawińskiego oraz Żwirki i Wigury. Dla kierowców wprowadzono istotne zmiany w organizacji ruchu. Zamknięta zostanie jezdnia ulicy Banacha w kierunku Bitwy Warszawskiej 1920 r. (od Pawińskiego do Grójeckiej). W obu kierunkach ruch odbywać się będzie po południowej jezdni, obecnie przeznaczonej tylko w stronę Żwirki i Wigury. Priorytet otrzymają autobusy jadące prosto, dlatego skręt w lewo, w kierunku al. Krakowskiej, zostanie zlikwidowany. Objazd poprowadzony zostanie ulicami Pawińskiego i Dickensa. Zakres prac budowlanych Nowa organizacja ruchu pozwoli na przebudowę kolejnych instalacji podziemnych. Pod skrzyżowaniem znajduje się wiele rur, sieci i kabli, które muszą zostać dostosowane do nowego układu komunikacyjnego. Obejmuje to między innymi sieć ciepłowniczą, wodociągową, gazową, energetyczną i kanalizacyjną. Wszystkie instalacje zostaną przystosowane do nowych obciążeń oraz zmniejszy się ryzyko późniejszych awarii i konieczności rozkopywania nowej infrastruktury. Po zakończeniu prac podziemnych rozpocznie się budowa nowego układu torowego. Powstanie tam skrzyżowanie torowisk umożliwiające ruch tramwajów we wszystkich kierunkach. Przystosowane zostaną także odwodnienie, system sterowania ruchem i zasilanie. Przebieg inwestycji Organizacja ruchu na skrzyżowaniu Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha będzie zmieniała się w kolejnych etapach. Między czerwcem a październikiem planowane jest czasowe zamknięcie wlotów Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. oraz wstrzymanie ruchu tramwajów do pętli Banacha i P+R Al. Krakowska. W tym czasie wyremontowane zostanie także torowisko między placem Narutowicza a skrzyżowaniem z Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. Korzyści z nowej trasy tramwajowej W ramach inwestycji powstanie około 1,6-kilometrowa trasa tramwajowa z 500-metrowym tunelem tramwajowym prowadzącym do Dworca Zachodniego. Podziemny przystanek końcowy zostanie połączony windami i schodami ruchomymi z przejściem podziemnym, które jest rozbudowywane w ramach modernizacji stacji kolejowej. Z nowej trasy skorzysta ponad 1,2 mln pasażerów rocznie. Tramwaj, dzięki wydzielonemu torowisku, zapewni szybki i niezależny od ruchu drogowego transport. Przejazd do Grójeckiej zajmie pięć minut, do placu Narutowicza – dziesięć minut, a do stacji metra Politechnika – piętnaście minut. Trasa tramwajowa do Dworca Zachodniego jest częścią większego projektu tramwaju do Wilanowa. Docelowo ma on połączyć Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów, usprawniając komunikację w stolicy. Inwestycja podzielona jest na etapy – część tras jest już w użyciu, inne są w budowie lub w fazie projektowania. Budowa nowej trasy tramwajowej to kluczowy krok w kierunku nowoczesnej i efektywnej komunikacji miejskiej w Warszawie. foto.https://infoulice.um.warszawa.pl/ Czytaj również: Zobacz także: Jak to dobrze być radnym Zobacz także: Placyk Pod Skrzydłami pomimo pustostanów - żyje. Zobacz także: Jak po kurczaka to do Tomka a po pieczywo do Wawerskiej Zobacz także: Czy jesteśmy skazani na mieszkanie w mieście upaćkanym farbą? Zobacz także: Komisariat Policji we Włochach na walizkach – zmiany lokalizacji Zobacz także: Szkoda, że nie ma dachu na Zieleniaku Zobacz także: Co pierwsze zniknie? Zobacz także: Bazarek na Majewskiego ma nowego Patrona Zobacz także: Pawińskiego idzie do remontu. Obejrzyjcie projekt Zobacz także: Hala Banacha i Hala Kopińska w jednym Zobacz także: Złota Rączka – bezpłatna pomoc dla seniorów! Zobacz także: Spotkanie z PEJĄ w Bibliotece Przystanek Książka Zobacz także: Co pierwsze się wydarzy Zobacz także: Ujęcie wody Oligoceńskiej przy Pruszkowskiej Zobacz także: Tak pięknie rósł TBS aż się coś zatrzymało