Ogłoszono przetarg na remont ulicy Pawińskiego, który obejmuje odcinek pomiędzy ulicami Banacha i Korotyńskiego. Projekt zakłada całkowitą wymianę istniejącej nawierzchni jezdni, chodników, wlotów z ulic podporządkowanych oraz peronów przystankowych. Wszystkie te elementy infrastruktury zostaną wykonane na nowo. I to jest dobra wiadomość. Jednak jak to w naszym mieście dodatkowo, w ramach inwestycji poprawione zostanie bezpieczeństwo pieszych poprzez budowę azylów na trzech przejściach dla pieszych. [middle1] Jak zapewnia inwestor - Zarząd Dróg Miejskich - na ponadkilometrowym odcinku ulicy Pawińskiego zaplanowano szereg działań mających na celu poprawę komfortu i bezpieczeństwa użytkowników. Obok wspomnianych azylów dla pieszych w kolejnym etapie zaplanowano budowę nowych konstrukcji, co zapewni większą trwałość i dostosowanie infrastruktury do obowiązujących standardów, zwłaszcza w zakresie wysokości krawężników . Projektanci nawet nie kryją, że Zasadniczym celem prac jest poprawa bezpieczeństwa . Tak więc dożyliśmy czasów, gdzie wykonuje się remont ulicy nie po to, aby się po niej lepiej jeździło czy parkowało, ale po to aby było bezpiecznie. Idąc tym tokiem rozumowania najlepiej byłoby ją zlikwidować. Na trzech przejściach dla pieszych, zlokalizowanych przy ulicach Księcia Trojdena, Pawińskiego 12 oraz Pruszkowskiej, powstaną azyle. Przejścia te zostały ocenione w przeprowadzonym audycie bezpieczeństwa jako wymagające poprawy, otrzymując oceny 3, 2 i 2. Abstrahując od sposobu dokonywania takich analiz, ruch na tych przejściach jest minimalny, ponieważ po wschodniej stronie ulicy Pawińskiego (od Banacha do Wiślickiej) praktycznie nikt nie mieszka. Sama budowa tych azyli spowoduje likwidację ponad 30 miejsc parkingowych. Do tego dochodzą inne pomysły podnoszące nasze bezpieczeństwo . Nie prześledziłem dokładnie projektu pod kontem istniejących obecnie miejsc parkingowych, ale spokojnie można założyć, że zniknie ponad 50 takich miejsc. Są one bezcenne dla mieszkańców gęsto zabudowanej zachodniej części Pawińskiego. Zachęcam do zapoznania się z projektem Swoją drogą nie słyszałem o jakiś konsultacjach w tej sprawie. Władze miasta często pytają o różne mniej lub bardziej ważne sprawy. Czy remont jednej z ważniejszych ulic na Ochocie jest sprawą błahą i nieistotną? Być może porażki w zakresie cząstkowych prac postulowanych w ramach Budżetu Obywatelskiego dały sygnał ZDMowi, że tych prac nie należy konsultować z mieszkańcami. Czytaj również: Zobacz także: Co pierwsze się wydarzy Zobacz także: Ujęcie wody Oligoceńskiej przy Pruszkowskiej Zobacz także: Mieszkańcy okolic placu Baśniowego walczą o monitoring miejski Zobacz także: Tak pięknie rósł TBS aż się coś zatrzymało Zobacz także: Linia 521 – miasto postawiło na swoim? Zobacz także: Przy Włodarzewskiej bogactwo aż kipi Zobacz także: Gdzie ten dywan dla rowerzystów? Zobacz także: Gdzie ten dywan dla rowerzystów? Zobacz także: Piątkowe popołudnie przy Reducie Ordona Zobacz także: Co się zdarzyło na Częstochowskiej? Zobacz także: Sobota na Grójeckiej a co będzie w poniedziałek? Zobacz także: Hip-Hop Szansą po raz trzeci Zobacz także: Na sankach przez granicę? Zobacz także: Od jutra rewolucja! Grójecka będzie zwężona! Będą objazdy! Zobacz także: Skwer pamięci im. Mariana Łyczkowskiego „Żwir”